بررسی‌های شرکت آنالیز میسون در سال ۲۰۱۸ نشان می‌دهد که کاربران کشورهای استرالیا، نیوزلند، مالزی، اندونزی و فیلیپین علاقه زیادی به استفاده از نسل پنجم شبکه‌های تلفن همراه و خدمات مبتنی بر آن، دارند. در نظرسنجی برگزار شده توسط این شرکت، اکثر پاسخ‌دهندگان به استفاده از فناوری‌هایی چون دسترسی بی‌سیم ثابت (Fixed Wireless Access)  و پهن‌باند سیار بهبود یافته(eMBB) علاقه‌مند می‌باشند. این علاقه‌مندی در میان کاربران کشورهای مالزی، اندونزی و فیلیپین بیشتر از کاربران استرالیا و نیوزلند می‌باشد که یکی از دلایل آن می‌تواند پایین بودن کیفیت خدمات پهن‌باند ثابت در بازارهای نوظهور در این کشورها، باشد.
به طور متوسط، ۷۵ درصد از پاسخ‌دهندگان در بازارهای در حال توسعه، دسترسی به سرعت بالاتر اینترنت را دلیلی برای استفاده از نسل پنجم شبکه‌های تلفن همراه اعلام کرده‌اند که این تعداد در کشورهای توسعه یافته، ۵۲ درصد است. طبق آمار اعلام شده توسط شرکت آنالیز میسون، ۶۱ درصد از افراد پاسخ‌دهنده در کشورهای در حال پیشرفت، علاقه‌مند به استفاده از سرویس‌های FWA هستند که این تعداد در کشورهای پیشرفته، در حدود ۳۱ درصد است. همچنین، موارد کاربردی پیشرفته‌تری چون خودرو متصل(Connected Car) و سرویس‌هایی چون واقعیت مجازی و واقعیت افزوده در بازارهای نوظهور بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرند. به همین دلیل، موارد بیان شده(خودرو متصل و واقعیت افزوده) در کشورهای مالزی، اندونزی و فیلیپین به نسبت استرالیا و نیوزلند، بیشتر مورد توجه قرار گرفته‌اند.

در کشورهای در حال توسعه، دسترسی به اینترنت با سرعت بالا(۷۵ درصد) و استفاده از سرویس ویدئویی با رزولوشن بالا(۶۹ درصد)، بیشترین علاقه‌مندی را در میان پاسخ‌دهندگان در استفاده از سرویس‌های نسل پنجم شبکه‌های تلفن همراه را دارند.
بنا به گزارش موسسه انالزیس میسون، سل پنجم شبکه‌های تلفن همراه تأثیر بسزایی در ارائه خدمات دیجیتال به کاربران دارد و تجربه کاربران در استفاده از خدمات دیجیتال را بهبود می‌بخشد. در این میان، نسل پنجم شبکه‌های تلفن همراه، با استفاده از پارامترهایی چون، کاهش بافرو بهبود رزولوشن سرویس‌های جریان ویدئو در تلفن همراه و در نهایت افزایش نرخ داده برای سرویس‌های بی‌سیم ثابت(Fixed Wireless Access) در مناطقی که زیرساخت ثابت مناسب وجود ندارد، این امکان را فراهم نموده است که کاربران بتوانند به محدوده گسترده‌ای از خدمات دسترسی داشته باشند. راه‌اندازی نسل پنجم باعث شده است که خدماتی که نیاز به تأخیر بسیار کم و سرعت بسیار بالا دارند، از جمله بازی‌های ابری موبایل، بازی‌های موبایل مبتنی بر واقعیت افزوده، درخواست ویدئو(video on demand) یا سرویس‌های ویدئویی آنلاین و همچنین واقعیت مجازی، قابل ارائه به کاربران باشد.