در سال‌های اخیر اپراتورهای دنیا دریافتند برای افزایش درآمد باید روند توسعه سرویس را از حالت مبتنی بر فناوری به حالت مبتنی بر نیاز و رفتار مشتری تغییر دهند. به همین دلیل برخی از اپراتورها در دنیا از جمله ترکسل به عنوان اپراتور تجربه مشتری در دنیا شناخته شدند. اپراتورهای خاورمیانه هم از این قضیه مستثنی نبودند و گام‌های رو به جلویی در این موضوع برداشتند. با همین هدف پارتنرشیپ‌هایی بین اپراتورهای دنیا و شرکت‌های ارائه دهنده زیرساخت‌های IT شکل گرفت. به عنوان مثال اپراتور Zain با کمپانی Evolving Systems پارتنر شده است و از راهکار دیجیتال جدید وفاداری مشتری آن در ارائه خدمات دیجیتال خود تحت برند یاقوت استفاده کرده است. در واقع اپراتور یک برند جدیدی تحت عنوان یاقوت ایجاد کرده است که ذیل این برند با سیستم‌های IT جدید واحد بیزینس خود بهترین تجربه مشتری را ارائه می‌کند. در واقع توسعه محصول ذیل این برند بر اساس نیاز لحظه‌ای مشتری و تجربه ای است که در سفرهای قبلی خود کسب کرده است. این راهکار جدید اپراتور شامل ماژول‌هایی است که بهترین تجربه دیجیتالی را برای مشتریان رقم می‌زند. از جمله این ماژول‌ها شامل شخصی سازی، حفظ مشتری، دید ۳۶۰ درجه به مشتریان، ارائه بهترین پیشنهاد آینده، می‌شود. لازم به ذکر است این اپراتور با برند جدید یاقوت برنده جایزه نوآورانه ترین محصول از Telecom Review در ۲۰۲۱ شده است.

سیده مهتاب موسوی‌پور