تکنولوژی های پیشرفته در مسیر تحول دیجیتال

یکی از مباحث ارزشمند در تحول دیجیتال استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته از جمله هوش مصنوعی، IoT، رایانش ابری و سایر تکنولوژی‌های روز دنیا است. این تکنولوژی‌ها در خدمت مشتری قرار می گیرند و در تمامی حوزه‌ها از جمله بهداشت و درمان نقش پر اهمیتی را ایفا می‌کنند. در واقع باید چالشی باشد که راه‌حل آن کنار گذاشتن روش‌های سنتی و استفاده از روش‌های تکنولوژیک باشد. مشکلی که امروزه در فضای بهداشت و درمان با آن دست و پنجه نرم می‌کنیم بحث انتشار ویروس COVID-19 است و باید به دنبال راه‌حل‌هایی بهینه‌ای باشیم که فرآیندها را از حالت دستی خارج کرده و همه چیز اتوماتیک شود. در زیر شرحی از یک یوس کیس مناسب این حوزه را معرفی می‌کنیم.

ارسال آزمایشات کووید ۱۹ با وسایل نقلیه خودران

کمپانی Clinic Mayo استفاده از وسایل نقلیه خودران برای ارسال آزمایشات COVID-19 به آزمایشگاه را آغاز کرده است. این ابتکار عمل حاصل همکاری این کلینیک و مقامات حمل و نقل محلی Jacksonville، Navya و Beep است. در ابتدا ۴ وسیله نقلیه خودران مورد استفاده قرار گرفته و آزمایشات COVID-19 را از مرکز آزمایش به آزمایشگاه Clinic Mayo منتقل می­کنند.

وسایل نقلیه خودرانِ: کاهش احتمال آلودگی تجهیزات

استفاده از این وسایل نقلیه خودران به کاهش  احتمال آلودگی تجهیزات حیاتی کمک می­کند. از مسیرهایی برای تست این وسایل نقلیه استفاده شده است که از ترافیک خودروها و عابران پیاده خالی هستند. برای اطمینال از امنیت عملیات صورت گرفته این وسایل نقلیه بوسیله یک فرد در SUV ردیابی می شوند و این یکی از محدودیت­ های گسترش این نوآوری است. تست صورت گرفته بر روی این وسایل نقلیه خودران نگاه امیدوارکننده­ای را نسبت به سازگاری این وسایل نقلیه در آینده برای کمک در شرایط بحران بوجود آورده است تا افراد کمتری در معرض خطر قرار بگیرند.

یکی از کاربردها و ضرورت استفاده از هوش مصنوعی و بطور کلی گسترش اکوسیستم IoT در مواقع بحران خواهد بود. اکوسیستم IoT کمک شایانی به انسان­ ها از جهت حفاظت در شرایط پر خطر و پرریسک نظیر شرایط کنونی خواهد کرد.


منبع:

http://www.iraniotforum.org/blog/item/769-تکنولوژی-iot-در-خدمت-covid-19