یکی از مسائل بسیار مهم در شرایط بحران صرفه­ جویی در زمان و پاسخگویی سریع است. چرا که اهمیت زمان در مواقع اضطرار چند برابر خواهد شد. با ورود به عرصه تحول دیجیتال نوع ارتباطات نیز تغییر یافته و ارتقا سرعت ارتباطات خروجی مهمی از این تحول است.

اقدام تازه اپراتور T-Mobile

 در این راستا اپراتور چند ملیتی T-Mobile اقدام تازه­ای انجام داده است. این اپراتور طرح Connecting Heroes را راه اندازی کرده که اتصال ۵G رایگان به پاسخ­ دهندگان اورژانس ارائه می ­دهد. Connecting Heroes اولین بار سال گذشته به عنوان بخشی از ادغام T-Mobile و Sprint اعلام شد.

ارایه خدمات رایگان به پاسخ دهندگان اورژانس

 T-Mobile متعهد شد که به مدت ۱۰ سال خدمات بی ­سیم رایگان به پاسخ ­دهندگان اورژانس ارائه دهد. مدیر عامل T-Mobile معتقد است در آسیب­ پذیرترین حالت ممکن اورژانس اولین پاسخگوی ماست. نوآوری Connecting Heroes در واقع اقدامی برای تشکر است. در واقع خدمات اورژانس نباید در زمان حفظ زندگی افراد نگرانی سرویس­ های بی ­سیم را داشته باشند.

۵G بدون هزینه برای اورژانس، پلیس و آتش نشانی

T-Mobile برای تمام واجدین شرایط استفاده از این طرح خدمات تماس، پیام و دیتا نامحدود – شامل ۵G بدون هزینه اضافی- فراهم می ­کند. هر فردی که مایل به ارتقا طرح خود باشد می ­تواند این کار را با ۱۵ دلار در ماه انجام دهد. پلیس، آتش ­نشانی و EMS(emergency medical service) از واجدین شرایط هستند. T-Mobile معتقد است در صورت ثبت ­نام تمام واجدین شرایط، این طرح ۷٫۷ میلیارد دلار صرفه ­جویی در بودجه را در پی خواهد داشت.

تحول دیجیتال در بحران

این اقدام T-Mobile نوعی تاثیرگذاری جدید و متفاوت این اپراتور است. استفاده از ۵G در ارائه خدمات اورژانس نشان از کاربرد تحول دیجیتال در مواقع بحران است. در واقع تحول دیجیتال موجب خواهد شد پاسخگویی در شرایط پرخطر در کمترین زمان خود اتفاق افتاده و حل بحران سریع ­تر محقق شود.