اگر چه اروپا در اکثر زمینه‌های فناوری از رتبه‌ی بالایی برخوردار است، به نظر می‌رسد که در بخش رمزارزها نسبت به سایر نقاط دنیا پیشرفت چشم‌گیری نداشته است. امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، به شدت مشتاق است تا کل قاره به منظور تعامل با فناوری بلاک‌چین و رمزارزها، حرکتی رو به جلو داشته باشد.

رئیس جمهور فرانسه بیان کرد قبلا بررسی‌هایی در این حوزه انجام شده است که اعضای اتحادیه اروپا و خارج از اتحادیه‌ی اروپا در این قاره، تلاش‌های مشترکی را برای گسترش ارتباط‌شان با رمزارزها و بلاک‌چین انجام داده‌اند، اما این قاره راه درازی در پیش دارد. بیانیه اخیر مکرون در خصوص نیاز به سرعت پیگیری این گسترش و تاکید ویژه بر استفاده از فناوری بلاک‌چین در کشاورزی و زنجیره تامین است.

رئیس جمهور فرانسه اظهار داشت که فناوری بلاک‌چین می‌تواند با معرفی ابزارهای مدرن ردیابی در زنجیره تامین، دنیای کشاورزی را متحول ‌کند. این ردیابی می‌تواند در تولید مواد خام یا تکمیل بسته‌بندی صحیح محصولات نهایی به کار رود.

او تاکید کرد که استفاده از بلاک‌چین همزمان می‌تواند به تولیدکننده و مصرف‌کننده کمک کند. تولید کننده از مزایای مدیریت فهرست اموال کارآمد بهره‌مند خواهد شد و مشتری نیز بینشی نسبت به کیفیت و منشا آنچه که او در حال خرج کردن برای آن است به دست خواهد آورد.

مکرون سپس تاکید کرد که کشورهای اروپایی باید با یکدیگر متحد شوند تا بتوانند با کشورهایی از جمله آمریکا، روسیه و چین که قبلا در این حوزه کار کرده‌اند، رقابت کنند. تمرکز او به طور کامل بر نیاز به یک ائتلاف جامع اروپایی برای مقابله با این مسئله است.

رئیس جمهور ماکرون در سخنرانی مهمی که داشت بیان کرد که دولت فرانسه قصد دارد مقداری از پول را در توسعه فناوری و هوش مصنوعی در داخل کشور صرف کند.