فناوری هر روز و حتی هر دقیقه در حال پیشرفت است و زندگی بشر را کامل تحت تاثیر خود قرار داده است. اما فناوری هر روز به بدن ما نزدیک و نزدیک‌تر می‌شود، از خانه ما گرفته تا تلفن‌هایی که در جیبمان داریم و ساعت‌های هوشمندی که در مچ دست ماست. اکنون برای بعضی از مردم فناوری در زیر پوست آن‌هاست. سوئد رهبری تعدادی از کشورها را در این آزمایش بر عهده دارد.

این تراشه‌ها به منظور سرعت بخشیدن به کارهای روزمره کاربران و سهولت بیشتر زندگی طراحی شده است؛ دسترسی به خانه‌ها، دفاتر و باشگاه‌های ورزشی به آسانی قرار دادن دست کاربر کنار گیرنده‌های دیجیتالی هوشمند است. آنها همچنین می‌توانند برای ذخیره اطلاعات تماس اضطراری، پروفایل رسانه‌های اجتماعی یا بلیط‌های الکترونیکی رویدادها و سفرهای ریلی در سوئد استفاده شوند.

گروه‌های مصرف‌کننده می‌گویند که این ابتکار بیشتر برای بازنشستگان، حدود یک سوم از جمعیت کشور سوئد ۵۵ ساله یا بیشتر هستند، همچنین بعضی از مهاجرین و افراد معلول در معرض خطر مناسب است.

آن‌ها به راحتی نمی‌توانند به وسیله‌های الکترونیکی برای برخی از کالاها و معاملات دسترسی پیدا کنند و به بانک ها و خدمات مشتری آن‌ها تکیه می‌کنند. اگر پرداخت‌های با استفاده از پول نقد از بین رود، بانک‌های تجاری کنترل بیشتری خواهند داشت.

رمزارزها ابزاری کامل برای انتشار این اکوسیستم هستند. یک محقق متخصص در رمزارزها از دانشکده اقتصاد استکهلم، یکی از بزرگترین دانشگاه‌ها در پایتخت کشور سوئد، گفت:

“سطح بسیار بالایی از دانش در حوزه رمزارزها وجود دارد و سطح بالایی از توانایی‌های دیجیتالی در تکنولوژی مالی وجود دارد.”

در شروع کار، اگر رمزارزها به تنهایی به عنوان یک صنعت فنی کافی نباشند می‌توان آن را با فناوری‌های دیگری از جمله هوش مصنوعی ترکیب کرد. اخیرا یکی از تاثیرگذاران حوزه رمزارزها، Pomp ، در توییت خود گفته است: ” دلیل اینکه فهم دارایی رمزارزها برای بسیاری از مردم دشوار است، این است که این دارایی‌‌ها برای ماشین‌ها ساخته شده‌اند نه برای ما.”

برای پیدایش نسل‌های بعدی بشر، همانند آزمایشی که در سوئد انجام شد، به فناوری‌های جدیدی نیاز است که رمزارزها نیز جزئی از آن محسوب می‌شوند.