اپراتور SK Telecom کره جنوبی، اولین شبکه (SA) 5G Stand alone  در دنیا و با کمک شبکه چند وندور خود راه اندازی کرد.

این اپراتور تلفن همراه اعلام کرده است که در نتیجه پروژه ای  که “موفقیت بزرگ در ۵G”  خوانده می شود، هم اکنون می توان سرویس های SA را در شبکه ارائه داد. طبق برنامه ریزی های انجام شده، سرویس های ۵G SA در نیمه اول امسال راه اندازی خواهد شد.

اولین تماس و انتقال داده با کمک شبکه ۵G SA در ۱۶ ژانویه در شهر بوسان انجام شد. برای رسیدن به این هدف، این اپراتور نرم افزار  5G SAرا برای روی شبکه ۵G NON-Stand alone خود راه اندازی کرد. در حین اجرای این طرح ارتباط بین تجهیزات وندورهای اریکسون و سامسونگ نیز برقرار شد و بدین ترتیب شبکه ای با حضور چندین وندور راه اندازی شد.

SKT اعلام کرده است که در اجرای این طرح از تکنولوژی های ۵G مهمی مانند Network slicing ،   mobile edge computing ، بازی های ابری و اتومبیل ها خودران در محیط SA نیز استفاده کرده است.

SKT  با توجه به پتانسیل تکنولوژی MEC ، علاقه مندی زیادی برای استفاده از این تکنولوژی نشان داده است و اخیراً با Bridge Allianc تفاهم نامه بسته است که با کمک همدیگر سبب رشد هرچه بیشتر این تکنولوژی شوند. با ایجاد این تفاهم نامه دو کمپانی متعهد شده اند که تجربه ها و تخصص خود را با یکدیگر و  با هدف توسعه پیوسته بهره وری برای برنامه های MEC در سراسر منطقه و فراتر از آن به اشتراک بگذارند .

با اجرای موفقیت آمیز پروژه ۵G SA که بر بستر شبکه چند وندوره اجرایی خواهد شد، سبب رشد قابل توجهی در تغییرات اساسی در تمام صنایع خواهد بود. SKT در تلاش است که بهترین شبکه ۵G را راه اندازی نماید تا بدین ترتیب با محقق ساختن سرویس های جدید سبب بهبود تجربه مشتری در نسل  پنجم شود.

این اپراتور در سال گذشته، ۱٫۵ میلیون مشترک ۵G جذب کرده است و طبق برنامه ریزی های انجام شده قصد دارد تا پایان ۲۰۲۰ این عدد را به ۷ میلیون مشترک برساند.