به گزارش دبیرخانه ایران دیجیتال، گزارشات مندرج در درآمد فروش سالیانه اپراتور Turkcell در سال ۲۰۱۸ حاکی از آن است که این اپراتور، رشد درآمد ۲۰٫۸ درصدی در این سال داشته است که این رشد به واسطه پیاده­سازی استراتژی خدمات دیجیتالی میسر شد. درآمد اپراتور  Turkcell در سه ماهه چهارم ۲۰۱۸ نسبت به سال قبل ۲۰٫۶ درصد رشد پیدا کرده است به طوری­که با این درصد از رشد، درآمد اپراتور در این مدت زمان به حدود ۱٫۰۶۰ میلیارد دلار رسید. همچنین رشد درآمد این اپراتور در سال مالی ۲۰۱۸ ، ۲۰٫۸ درصد بوده است به طوری­که درآمد اپراتور در این مدت به حدود ۴ میلیارد دلار رسید.

شاخص EBITDA در سه ماهه چهارم ۲۰۱۸ با رشد ۲۸٫۸درصد به ۰٫۴۳ میلیارد دلار رسید و در سال مالی ۲۰۱۸ با رشد ۴۱٫۱ درصد به ۱٫۶۵ میلیارد دلار رسید.

لازم به ذکر است که سود خالص این اپراتور در سه ماهه سال جاری برابر با ۱۶۲٫۷۶۸ میلیون دلار بوده است که نشان دهنده یک رشد ۱/۳۰۰ درصدی نسبت به سال قبل است. سود خالص این اپراتور در کل سال ۲۰۱۸ در مجموع ۰٫۳۸ میلیارد دلار است که نسبت به سال ۲۰۱۷، ۲٫۱ درصد رشد داشته است. عامل محرک برای این میزان از رشد درآمدی این اپراتور، به کارگیری استراتژی­های دیجیتال­سازی است .

درآمد اپراتور Turkcell در ترکیه با رشد ۱۸٫۴ درصد به حدود ۰٫۹ میلیارد دلار در سه ماهه چهارم رسید و همچنین درآمد ۱۲ ماه این اپراتور تا ۳۱ دسامبر ۲۰۱۸  با ۱۸٫۲ درصد رشد نسبت به سال گذشته، به ۳٫۴۴ میلیارد دلار رسید که شامل سرویس داده و سرویس دیجیتال می­شود و درآمد حاصل از این سرویس­ها در این مدت زمان با ۱۶٫۴درصد رشد، به ۲٫۲۶ میلیارد دلار رسید.

درآمد بخش بین­ الملی این اپراتور در سه ماهه چهارم ۲۰۱۸ با ۴۶٫۳ درصد رشد به حدود ۸۰ میلیون دلار رسید (۷ درصد از درآمد کل گروه Turkcell از بخش بین الملل به دست می­آید). همچنین در بخش بین الملل، این اپراتور با رشد درآمد ۳۶٫۵ درصدی در سال مالی ۲۰۱۸، درآمدی حدود ۰٫۲۷ میلیارد دلار به دست آورد.

درآمدهای دیگر این اپراتور از سرویس اطلاع رسانی و سرگرمی و خدمات مالی به دست آمده است که حدود ۷ درصد درآمد این اپراتور را تشکیل می­دهد و رشد درآمد این اپراتور در سه ماهه چهارم ۲۰۱۸ در سرویس­های ذکرشده با حدود ۲۴٫۳ درصد رشد به ۷۸٫۹ میلیون دلار رسید همچنین درآمدی که این اپراتور در کل سال ۲۰۱۸ از سرویس­های ذکر شده به دست آورد، با ۴۰٫۸ درصد رشد به ۰٫۲۹ میلیارد دلار رسید.