بازار چیپست­های NB-IoT در پایان سال ۲۰۱۷ حدود ۴٫۸۳۲ میلیارد دلار ارزش ایجاد کرد و انتظار می­رود که در سال­های آینده رشد بیشتری داشته باشد.سهم هریک از صنایع عمودی از ارزش بازار چیپست­ها مطابق شکلی است که نشان داده شده است.

نرخ رشد مرکب سالانه (CAGR) یا در واقع همان نرخ رشد ارزش بازار چیپست­ها در سال­های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۸ ۴۰٫۸ درصد خواهد بود که ۳۶٫۶ درصد این رشد در حوزه انرژی خواهد بود و در بقیه صنایع عمودی، رشد ارزش این بازار با نرخ ۴ درصد را شاهد خواهیم بود که بخش­های کشاورزی و حمل و نقل خودکار و حوزه سلامت و خرده فروشی و غیره را شامل می­شود و این آمار نشان دهنده اهمیت  هوشمندسازی انرژی است.

لازم به ذکر است که از این میزان نرخ رشد ارزش بازار چیپست در دنیا، حدود ۳۰ درصد آن مربوط به کشورهای حوزه آمریکای شمالی و اروپای غربی است. نتایج حاصل از داده­ها نشان می­دهد بعد از انرژی، بخش اتوماسیون ساختمان و حمل و نقل و خودرو سهم قابل توجهی از رشد ارزش بازار چیپست­های NB-IoT را به خود اختصاص می­دهند. انتظار می­رود در این دوره پیش­بینی شده، مناطقی در دنیا از جمله آمریکای شمالی، چین، ژاپن و اروپای غربی بیشترین سهم بازار جهانی چیپست NB-IoT را به خود اختصاص می­دهند.

کشورهای مختلف در حال توسعه نیز برای ایجاد یک شبکه NB-IoT با کمک چیپست­ها و ماژول­های NB-IoT مختلف در بازار نوآوری­ زیادی در زمینه تکنولوژی اینترنت اشیا خلق کردند. در میان تمام برنامه­ های کاربردی که در دوره پیش­بینی (۲۰۱۸-۲۰۲۸) در نظر گرفته شده است، بیشترین چیپست­های NB-IoT برای پروژه­های کنتورهای هوشمند استفاده می­شود. این چیپست­ها علاوه بر پروژه­های کنتورهای هوشمند برای اهداف امنیتی و در پروژه­های شهر هوشمند و سیستم­های پارکینگ هوشمند به ترتیب بیشترین موارد استفاده را دارند.

لازم به ذکر است که کشورهایی مانند هند و کشورهای اروپای غربی مدتی است که در زمینه کشاورزی هوشمند سرمایه­گذاری­ کردند و از چیپست­های NB-IoT برای فعال­سازی سیستم­های آبیاری هوشمند استفاده می­کنند و استفاده از این تکنولوژی ادامه دارد و با رشد زیادی همراه است.

منبع