شبکه‌های سلولیAT&T ، راه‌حل PrecisionKing را برای مدیریت روش‎های آبیاری متناوب زمین‌های برنج، و نیز فناوری WaterBit، برای ردیابی سطوح رطوبت خاک در محصولات مختلف را فراهم می‎کند.

در سال‌های اخیر، شرکت‌های فناوری، در حال آزمایش، توسعه و به‌کارگیری نوآوری های مختلف اینترنت اشیاء (IoT)  هستند که از شبکه‌های سلولیAT&T  برای جمع‎اوری و مدیریت داده‎های IoT در مورد آنچه در زمین‌های زراعی اتفاق می‌افتد، استفاده می‌کنند. داده‌ها نه تنها پاسخ‌های خودکار مانند انجام آبیاری را امکان‎پذیر می‎سازند، بلکه تجزیه و تحلیل ها به کشاورزان کمک می‎کنند که محصولات را با کارایی بیشتر تولید کنند و از هدر رفتن آب جلوگیری کنند.

WaterBit، شرکت فناوری سنسور رطوبت خاک، واقع در سن خوزه، کالیفرنیا، به کشاورزان کمک می کند تا آبیاری زمین‌های خود را درک و مدیریت کنند، در حالی که سیستم مدیریت آب PrecisionKing از فناوری برای کمک به مدیریت محصولات کشاورزان برنج با مصرف آب کمتر استفاده می‎کند.

مبین خان معاون بخش راه‎حل‎های اینترنت اشیاء شرکت توضیح می دهد که «AT&T شبکه IoT خود را به‎ منظور کمک به تولید کربن کمتر توسط شرکت‎ها ارائه می‌کند. این سیستم بخشی از طرح کاهش کربن شرکت مخابراتی است که به‎عنوان X 10 شناخته شده است، زیرا قصد دارد مصرف کربن مشتریان خود را کاهش دهد که ۱۰ برابر میزان عملیات خود تا سال ۲۰۲۵ است. بخشی از این تلاش در زمینه کشاورزی هوشمند است که در آن شرکت‌های فناوری از شبکه سلولی AT&T برای ارسال داده ها از زمین‎ها استفاده می‌کنند،

AT&T  چندین دهه است راه‌حل‌های شبکه را ارائه می‎دهد که امکان جمع‎آوری خودکار داده‌ها از سنسورها یا سایر اطلاعات مبتنی بر دستگاه را امکان‌پذیر می‌کند. آن در حال حاضر ۳۸ میلیون دستگاه برای اتصال به شبکه IoT، برای ردیابی ناوگان یا دارایی، نظارت بر تجهیزات و مراقبت‎های بهداشتی دارد.

خان می‌گوید: «موضوع مهم امنیت شبکه است، که شامل یک ماژول هویت مشترک جهانی (SIM) برای برقراری ارتباط، یک مرکز کنترل AT&T برای مدیریت داده ها و در حال حاضر بیش از ۳۰۰۰ نوع سنسور برای استفاده از شبکه است. AT&T راه‌حل‌های کامل را به کاربران می‎فروشد، و همچنین با ارائه دهندگان راه حل همکاری می‌کند.

خان در رابطه با کشاورزی می‌گوید: «کشاورزی طی دهه‌ها به طور قابل‌توجهی مکانیزه شده است». او برای مدیریت جریان داده ها از زمین‌ها، اضافه می‌کند، «کشاورزان به ما مراجعه می‌کنند و ما با شرکت‌های فناوری برای ارائه راه حل همکاری می‌کنیم».

منبع