کسب درآمد از گیم  یکی از جنبه‌های علاقه مند کننده برای گیمرها است که جذب این صنعت می‌شوند و گیمرهای زیادی در دنیا وجود دارند که با تشکیل تیم‌های حرفه‌ای و رقابت با تیم‌های دیگر در لیگ‌های جهانی و داخلی مشهور شده‌اند و درآمد خود را در این اکوسیستم روز به روز افزایش می‌دهند.

در دنیا صنعت گیم دیجیتال رو به توسعه است و درآمدی که از این صنعت در سال ۲۰۱۹ به دست آمده است بالغ بر ۱۵۰ میلیارد دلار است.

این مساله نشان‌دهنده اهمیت صنعت گیم در دنیا است که در ایران هنوز به رشد قابل توجهی که دنیا با آن رو به رو است، نرسیده است. برگزاری گیم‌های الکترونیک سالنی، یکی از بخش‌های جذاب صنعت گیم است که با شور و هیجان زیاد توسط گیمرها و فراهم کردن امکانات مناسب سالن، یک اکوسیستم از بازیگران صنعت گیم شکل می‌گیرد. در ادامه ۵ مورد از پر درآمدترین تیم‌های گیم در بازی‌های سالنی را معرفی می‌کنیم.

Fnatic

پنجمین تیم سودآور در جهان است که درآمدی بالغ بر ۱۲٫۹ میلیون دلار دارد. مقر این تیم در انگلستان است و بازیکنان این تیم از اقصار نقاط دنیا هستند. 

Newbee

در سال ۲۰۱۴ تأسیس شد، یک تیم چینی و موفق در جهان است. Newbee با بدست آوردن جایزه باورنکردنی ۱۳،۰۶۴،۰۰۰ دلار در ۱۵۶ تورنومنت، رکورد جهانی گینس را در سال ۲۰۱۴ برای عنوان” کسب بیشترین جایزه در یک بازی ویدیویی” از آن خود کرده است. از ۱۰۰ عضو تیم، ژجی هو موفق ترین گیمر است که تاکنون ۱،۳۵۲،۰۰۰ دلار برای تیم خود بدست آورده است.

Team OG

Team OG مستقر در اروپا است و در سال ۲۰۱۵ تاسیس شد و یک تیم یک تیم حرفه ای Esports جهان است. این تیم تا به امروز در مجموع ۱۷،۷۴۸،۰۰۰ دلار درآمد کسب کرده است.

Evil Geniuses

در سال ۱۹۹۹ تاسیس شد و مستقر در سیاتل آمریکا است. میزبان بازیکنان در انواع بازی‌های جنگی از قبیل League of Legends ، StarCraft II ، World of Warcraft ، Halo و Call of Duty است. این تیم با کسب ۲۱،۵۱۱،۰۰۰ دلار، دومین تیم Esports موفق جهان است که موفق ترین بازیکن آن Sumail Hassan و تاکنون ۳،۳۲۷،۰۰۰ دلار برای این تیم درآمد کسب کرده است.

Team Liquid

در سال ۲۰۰۰ تأسیس شده است. این تیم نه تنها یکی از قدیمی ترین تیم‌های Esport در جهان است، بلکه موفق ترین و سودآورترین است.

تا به امروز این تیم از ۱۵۴۵ تورنمنت ۲۶،۵۵۴،۰۰۰ دلار درآمد به دست آورده است که موفق ترین بازیکن آنها ایوان ایوانف است که ۳،۵۳۵،۰۰۰ دلار برای تیم درآمدزایی داشته است.