شرکت Samsung Research America( تحقیقات سامسونگ آمریکا) درخواست انجام آزمایش‌های انتقال داده در باند ۱۲٫۷GHz-13.25GHz ‌ را از کمیسیون ارتباطات فدرال (FCC) کرده است، که ممکن است یک گام به سمت اهداف ۶G خود باشد.

به طور خاص، Samsung Research America اسنادی را به FCC ارائه داده است تا بتواند انتقالات در این باند را در نزدیکی دفاتر خود در Plano، تگزاس، تست کند. این شرکت در اسناد خود به فناوری‌های  5G یا  6G اشاره نکرده است، اما گفته است که “تجهیزات سلولی نسل بعدی” که از فناوری چند کاربر-ورودی چندگانه (MU-MIMO) استفاده می‌کنند، را ارزیابی خواهد کرد.

در اسناد دیگری که به FCC ارائه داده شده، سامسونگ بیان کرده است که تصویر خود از استفاده از باند ۱۲٫۷GHz-13.25GHz برای  6G واضح است. “سامسونگ کاملاً با این موافقت می‌کند که باید باند ۱۲٫۷ GHz برای ارتباطات موبایلی و کاربردهای گسترده‌تری تغییر کاربری یابد”، شرکت در یک ارسال دیگر به FCC نوشته است. “نتایج مطالعات اولیه نشان می‌دهد که نیاز به طیف بیشتری برای موارد مصرف۶G مانند  XR [واقعیت گسترده]، ارتباطات هولوگرافیک و ارتباط و تشخیص مشترک وجود دارد.”

سامسونگ اضافه کرده است: “با توجه به فرضیات و شرایط استفاده در مناطق گسترده، مشخص شد که ۱ گیگاهرتز از طیف برای هر شبکه برای هر XR و ارتباط هولوگرافیک و ۳۰۰-۷۵۰ مگاهرتز پهنای باند برای هر شبکه برای ارتباط و تشخیص مشترک نیاز است. با در نظر گرفتن باندهای موجود، تخمین زیادی از نیازهای طیف گسترده در هر شبکه می‌تواند در میانه طیفی بین ۵۰۰-۷۵۰ مگاهرتز باشد. باند ۱۲٫۷GHz گام کلیدی برای تأمین این نیاز خواهد بود.”

پیش زمینه

درخواست سامسونگ برای انجام آزمایش‌ها به عنوان یک موضوع غیرمنتظره نیست. در واقع، این شرکت تقریباً سه سال پیش علاقه خود به  6G را مشخص کرده بود.

همانطور که Light Reading در سال گذشته گزارش داد، مقامات اداره بایدن باند ۱۲٫۷GHz-13.25GHz را به عنوان یک مکان ممکن برای انتقال بزرگ بعدی آژانس معرفی کرده‌اند. و در اکتبر سال گذشته، FCC به تصمیم‌گیری در مورد انتشار تا ۵۵۰ مگاهرتز در باند ۱۲٫۷GHz-13.25GHz برای خدمات بی‌سیم نسل بعدی رأی داد.

“توقع FCC این است که این پرس و جو اولین گام در فراهم کردن استفاده چگال‌تر از باند ۱۲٫۷GHz باشد و منجر به ازادسازی طیف‌های میانی ارزشمندی شود که ممکن است نقش کلیدی در تحقق وعده‌های خدمات بی‌سیم نسل بعدی ایفا کند، از جمله ۵G،۶G موارد دیگر”، آژانس در آن زمان نوشت.

مهم است که توجه داشته باشیم که باند ۱۲٫۷GHz-13.25GHz با باند ۱۲٫۲GHz-12.7GHz متفاوت است که در مرکز یک جنگ سیاستی سال‌هاست بین شرکت‌هایی از جمله Dish Network، RS Access و Star link اسپیس‌ایکس می‌باشد. FCC در باند ۱۲٫۲GHz-12.7GHz در مورد عملیات موبایل رای داده است، اما درگاهی را برای عملیات بی‌سیم ثابت باز گذاشته است.

دیدگاه‌های متضاد

چندین ارائه‌دهنده برتر  5G از تحقیقات FCC در مورد باند ۱۲٫۷GHz-13.25GHz خوشحال شده‌اند. “T-Mobile تصمیم FCC را در مورد بررسی باند ۱۲٫۷GHz به عنوان مکمل‌های احتمالی تحسین می‌کند. نیاز به طیف بیشتر توسط ارائه‌دهندگان خدمات بی‌سیم – شامل طیف پایین، میانی و بالا – به خوبی مستند شده است”، T-Mobile به کمیسیون نوشته است.

با این حال، T-Mobile، Verizon و دیگران از FCC خواسته‌اند که باند ۱۲٫۷GHz-13.25GHz را از طریق لایسنس‌های انحصاری ارائه دهد. موقعیت آنها با دیدگاه‌های گروه‌های منافع عمومی مانند “موسسه فناوری باز New America”، “معرفی علم عمومی” و “موسسه برای اینترنت پهنا” که از شرایط “استفاده کن یا به اشتراک بگذار” برای لایسنس‌ها استفاده کنند، مغایرت دارد.

گروه‌های منافع عمومی نظر داده‌اند که ارائه‌دهندگان “موبایل بزرگ” عمدتاً از باند ۱۲٫۷GHz-13.25GHz برای افزایش ظرفیت در سایت‌های سلولی موجود در مناطق ترافیک بالا استفاده خواهند کرد. آنها از کمیسیون خواسته‌اند که طیف را به گونه‌ای ارائه دهد که شرکت‌های دیگری مانند ارائه‌دهندگان خدمات اینترنت پهنا بی‌سیم کوچک‌تر هم بتوانند از این باند استفاده کنند اگر دیگران استفاده نکنند.

منبع:

https://www.lightreading.com/6g/samsung-to-test-127ghz-1325ghz-band-with-eye-toward-6g/d/d-id/786432?