دولت استرالیا برای سرعت بخشیدن به توسعه ۵G در صنعت به میزان ۲۱ میلیون دلار سرمایه‌گذاری کرده است تا فرآیند اختصاص طیف فرکانسی و اجرای پایلوت‌های ۵G در صنایع مختلف بهبود پیدا کند.

سرمایه گذاری استرالیا در برنامه کسب و کار دیجیتال

این سرمایه گذاری در جهت برنامه کسب و کار دیجیتال دولت استرالیا تحت عنوان Job maker است که به تسریع در برنامه تحول دیجیتال شرکت‌ها و ایجاد کسب و کارهای جدید کمک می‌کند.

دولت استرالیا و سرمایه گذاری در برنامه های پایلوت ۵G

دولت این کشور در فراهم کردن برنامه‌های طرح پایلوت و ایجاد Testbedها در صنایع کشاورزی، معدن، تدارکات و تولید سرمایه‌گذاری می‌کند. این طرح یک برنامه بلاعوض Open  و رقابتی است، با دو دوره بودجه در طول سه سال برای حمایت از سرمایه گذاری بخش خصوصی در آزمایشگاه‌های Testbed 5G است. انتظار می‌رود دور اول این سرمایه در سه ماهه اول سال ۲۰۲۱ به شرکت‌ها اختصاص داده شود. به گفته دولت این کشور این ابتکار عمل به مشاغل از جمله بنگاه‌های کوچک و متوسط ​​کمک خواهد کرد تا برنامه‌ها، خدمات و محصولات ۵G را آزمایش کنند و توسعه دهند.

دولت تأکید کرد که ۵G می‌تواند به راه حل‌های تولید هوشمند، کشاورزی هوشمند، پزشکی از راه دور، رباتیک، واقعیت افزوده و راه حل‌های مدیریت حمل و نقل کمک کند.

اختصاص بودجه به سازمان رگولاتوری استرالیا

دولت استرالیا همچنین ۷٫۱ میلیون دلار به سازمان رگولاتوری این کشور برای سرمایه‌گذاری در سیستم‌های دیجیتال حراج باند که باعث تخصیص کارآمد طیف می‌شوند و  یک روش به روز شده و ساده شده است، اختصاص داده است تا این فرآیند به سرعت و به شکل دیجیتال اجرا شود.

طیف فرکانسی جز مهم عرضه ۵G

طیف یک جز بسیار مهم در عرضه ۵G است. این سرمایه گذاری‌ها باعث می‎شود که فرآیند تخصیص طیف کارایی بیشتری داشته باشد، به طوری که استرالیایی‌ها زودتر بتوانند مزایای ۵G را تجربه کنند. “