به گزارش دبیرخانه ایران دیجیتال، دو اپراتور انگلیس به دنبال سرمایه‌گذاری مشترک در راستای راه‌اندازی شبکه فیبر نوری هستند. فایننشال تایمز گزارش داده است که “SKY به عنوان یکی از اپراتورهای پهن‌باند انگلیس در حال مذاکره و رایزنی جهت سرمایه‌گذاری بر روی شبکه جدید تمام فیبر Liberty Global می‌باشد.”

براساس این گزارش، اپراتور Liberty Global بانک سرمایه‌گذاری LionTree را برای یافتن شرکای جدید برای سرمایه‌گذاری مشترک(Joint Venture)، منصوب کرده است. هدف از راه‌اندازی شبکه فیبر نوری، ارائه زیرساخت فیبر برای کاربران خارج از مناطق پرجمعیت انگلیس است.

لیبرتی گلوبال اعلام نموده است که مجوزهای لازم برای شروع به کار شبکه را در آینده نزدیک از رگولاتوری OFCOM دریافت خواهد نمود و اعلام شده است که شروع فعالیت در این خصوص از تابستان آینده باشد.

براساس این تصمیم لیبراتی گلوبال، گزارش‌ها حاکی از آن است که در هفته‌های اخیر، SKY مذاکراتی را درباره سرمایه‌گذاری مشترک، هم به عنوان سرمایه‌گذار و هم به عنوان مشتری، آغاز کرده است. با این وجود گفته می‌شود که این مذاکرات در مراحل اولیه قرار دارد. علاوه‌براین، خاطر نشان شد که SKY در حال استفاده از شبکه کابلی ویریجین مدیا است و بحث‌های جداگانه‌ای را در رابطه با تجارت عمده‌فروشی انجام داده است.

در همین حال ، این گزارش – با استناد به سه نفر با دانش مستقیم – از وضعیت – ادعا می کند که در هفته های اخیر Sky مذاکراتی را درباره شرکت در JV ، هم به عنوان سرمایه گذار و هم به عنوان مشتری ، آغاز کرده است. با این وجود گفته می شود این مباحث در مرحله اولیه قرار دارند. علاوه بر این، خاطرنشان شد که Sky در حال مذاکرات جداگانه‌ای جهت استفاده عمده‌فروشی از شبکه کابلی ویریجین مدیا می‌باشد.