وسیله نقلیه بدون سرنشین دلیوری غذا با پشتیبانی شبکه ۵G  در جاده های شهر نینجینگ چین رونمایی و تست شد. این سرویس توسط شرکت سونینگ ، مهم‌ترین شرکت خرده فروشی در چین، در راستای هدف بهبود ارائه سرویس‌دهی به مشتریان  و با استفاده از تکنولوژی ۵G توسعه داده شده است. کمپانی های China telecom  و ZTE  از حامیان اجرای این پروژه هستند.

در طول تست این سرویس، این وسیله نقلیه ۵G به صورت کاملا موفقیت آمیز بسته غذایی مورد نظر را به مشتری مربوطه تحویل داد. به علاوه این ماشین قادر است در زمان های مورد نیاز به طور مثال در هنگام عبور عابران پیاده ، توقف کرده و مانع از ایجاد تصادف شود.

سرعت متوسط این ماشین سفید کوچک بین ۸ کیلومتر بر ساعت و  تا ۱۵ کیلومتر بر ساعت در حالت ماکزیمم است. با توجه به اتصال به شبکه ۵G، این ماشین قادر است چراغ های راهنمایی و اشیا تا فاصله ۱۰۰ متری را تشخیص داده و پاسخ مناسب را اعمال نماید.

در مرکز مانیتورینگ سیستم تحویل غذا، یک تکنیسن مسوول بررسی شرایط لحظه ای این وسایل نقلیه بدون سرنشین است. هر زمان که این وسیله دچار مشکل و یا توقف برای مدت طولانی شود، پلتفرم اقدامات لازم در این حوزه را به تکنسین اعلام می کند. با توجه به پهنای باند بالا و تاخیر پایین شبکه‌های ۵G، می‌توان وسیله نقلیه را به صورت دستی از جاده خارج کرد و بعد از حل مشکل به حالت بدون راننده برگرداند.

در آینده این مرکز نظارت قادر به پشتیبانی صدها ماشین بدون سرنشین خواهد بود و این ماشین ها به سناریو های پیچیده تری مانند حرکت در آسانسورها و گیت های ورودی مجهز خواهند شد.