به گزارش دبیرخانه ایران دیجیتال، سیسکو(Cisco) و گوگل(Google) قصد دارند مناطق دسترسی به تکنولوژی Wi-Fi را در هند راه‌اندازی نمایند تا کاربران هندی بتوانند به صورت رایگان به این فناوری دسترسی داشته باشند.

دبیرخانه ایران دیجیتال براساس اخبار منتشر شده  اعلام نموده است که گوگل(Google) در حال حاضر به توسعه باند پهن(Broadband) در بازارهای نوظهور پرداخته است و به همین دلیل ۲۵ مکان و نقطه را در شهر بنگلور(Bangalore) به تکنولوژی Wi-Fi مجهز نموده است و قصد دارد طی چند ماه آینده، این تعداد را به ۵۰۰ نقطه برساند. این در حالی است که Google طی قراردادی که با BSNL(اپراتور مخابراتی دولتی هند) منعقد نموده است، در نظر دارد تا ۳۸هزار نقطه دسترسی به Wi-Fi اپراتور BSNL را در هند ایجاد نماید.

بررسی‌های نتایج پیاده‌سازی و راه‌اندازی ایستگاه‌‌های دسترسی به Wi-Fi رایگان و نیز تجربه کاربران از استفاده از وای فای عمومی(Public wi-Fi) دلگرم کننده بوده است و نشان می‌دهد که کاربران از دسترسی به این تکنولوژی رضایت کامل دارند.

مدیر سیسکو هند اعلام نموده است که “تقاضا برای دسترسی به Public Wi-Fi در حال رشد است و این مقدار در طی سه سال آینده ۱۰۰ برابر خواهد شد، که باعث ایجاد بازارهای جدید برای سیسکو و سایر شرکاء آن می‌شود”.

سازمان تنظیم مقررات هند(TRAI) اعلام نموده است که «برای هر ۱۵۰ نفر در جهان، یک نقطه دسترسی به Wi-Fi وجود دارد. در هند برای دستیابی به این نسبت، باید حدود ۸ میلیون کانون و نقطه دسترسی ایجاد و نصب شود. به همین منظور، فرصت‌های جدید برای ارائه‌دهندگان زیرساخت و خدمات اینترنتی ایجاد می‌شود. در حال حاضر، هند تنها حدود ۵۲ هزار نقطه دسترسی به Wi-Fi به صورت عمومی دارد.»

به گزارش سیسکو، نزدیک ۵۹ درصد از ترافیک اینترنت جهان در سال ۲۰۲۲ از شبکه تلفن همراه به شبکه Wi-Fi منتقل می‌شود.