شرکتMTN آفریقای جنوبی اعلام کرده است که یک تفاهم‌نامه چندساله با شرکت Eseye، یک ارائه‌دهنده جهانی راهکارهای اینترنت اشیاء، منعقد کرده است که منجر به استانداردسازی بر روی یک پلتفرم اینترنت اشیاء و سیم‌کارت الکترونیکی خواهد شد.

پس از یک فرآیند مناقصه‌گذاری، پلتفرم اینترنت اشیاء Eseye برای اپراتورهای شبکه‌ی موبایل MNOs انتخاب شد. 

شرکت ام‌تی‌ان آفریقای جنوبی خدمات صوتی، داده، فینتک، دیجیتال، سازمانی و API را به ۳۶٫۵ میلیون مشتری ارائه می‌دهد. این شرکت به دنبال تقویت و ارتقای قابلیت‌های مدیریت سیم‌کارت اینترنت اشیاء فعلی است تا با مدیریت سیم‌کارت‌های الکترونیکی نیازمندی مشتری خود را  برطرف کند.

پلتفرم Eseye به عنوان بازوی اصلی راهکار اتصال اینترنت اشیاء نسل بعدی MTN است که میلیون‌ها دستگاه اینترنت اشیاء به آن متصل خواهند شد. Lawrence Juku، مدیر راهکارهای اینترنت اشیاء در ام‌تی‌ان، اظهار کرده است: “ماموریت ما این است که به عنوان بزرگترین پلتفرم دیجیتال آفریقا باشیم و رشد اقتصادی را از طریق راهکارهای مالی و دیجیتال برای مصرف‌کنندگان و کسب‌وکارها افزایش بدهیم. همکاری‌مان با Eseye به ما این امکان را می‌دهد که خدماتی مانند خدمات ارزش‌افزوده را به فروش برسانیم تا مشتریان خود را در تأمین نیازهای یاری کنیم.”

این تفاهم‌نامه باعث خواهد شد که ام‌تی‌ان مشتریان داخلی و بین‌المللی خود را در اتصال به دستگاه‌های جدید اینترنت اشیاء حمایت کند. Nick Earle، مدیرعامل Eseye، اظهار کرده است: “ما بسیار افتخار می‌کنیم که این توافق چندساله با MTN را دریافت کرده‌ایم که یک تعهد مهم برای Eseye است و نه تنها فناوری‌مان بلکه تخصصمان در زمینه اینترنت اشیاء را نمایش می‌دهد. این تفاهم‌نامه شامل یک فرآیند فنی پیچیده است و ما در مرحله تنظیم فنی پروژه که برای مدت زمان قابل تصوری ادامه خواهد داشت، مقدار زیادی کار را انجام داده‌‌ایم.”

منبع