شرکت china Tower که مدیریت بیشتر برج های مخابراتی را برعهده دارد، در تلاش است تا هزینه های ساخت شبکه های ۵G  را با تقسیم منابع عمومی موجود در چین ،کاهش دهد.

یکی از مدیران ارشد این شرکت، اظهار داشته که با استان ها و مناطق مستقل شهری در چین که در تلاش برای آماده سازی شبکه برای نسل پنجم تکنولوژی موبایل هستند، این سوال که چگونه بدون اعمال فشارهای اضافه بر شبکه های مخابراتی میتوان این مسئله را بهبود بخشید و سرعت داد، یک مسئله اساسی است.

راه حل آن ها، مشارکت با شرکت های راه آهن، املاک، وسایل حمل و نقل عمومی، و بخش های دیگر برای اعمال قدرت نفوذ بر برج های موجود برای کاستن از هزینه های ساخت است. برج های مخابراتی، ایستگاه های پایه ای هستند که برای دریافت سیگنال های موبایل تنظیم شده اند و قسمت اصلی زیرساخت های ارتباطی هستند. این شرکت چینی راه هایی را پیدا کرده تا  ایستگاه های پایه مخابراتی را بر تیرهای چراغ برق و تیرهای روشنایی قرار دهد تا هزینه های غیرضروری برج های جدید مخابراتی را کاهش دهند. برای پشتیبانی از فناوری ۵G نسبت به ۴G ایستگاه های پایه بیشتری نیاز است تا این تحول صورت گیرد؛ تکنولوژی نسل جدید فرکانس بالاتری دارد و یک ایستگاه پایه مخابراتی میتواند محدوده کوچکتری را با سیگنال های موبایل پوشش دهد. در چین، میلیون ها برج مخابراتی برای ۵G ساخته شده که ۸۰ درصد ایستگاه های پایه مخابراتی ۵G در سراسر کشور بر تیرهای چراغ برق و تیرهای روشنایی و دیگر برج ها ساخته شده اند که هزینه  ها را کاهش میدهند. در فرودگاه بین المللی بیجینگ چین، این مدل تقسیم منابع برای زیرساخت های ۵G مورد استفاده قرار گرفته است.

فو لیانگ یکی از کارشناسان چینی، معتقد است که سرمایه بسیار عظیمی برای فناوری۵G  نیاز است و راه حل شرکت China Tower میتواند به تسهیل مشکلات مالی موجود کمک بسیاری کند. این حرکت، بخشی از تلاش های شرکت ها در هنک کنگ برای بهبود و تقویت روابط میان شرکت های انرژی و دیگر شرکت ها است. برج های مخابراتی میتوانند با صنایع مختلفی تقسیم شده و همکاری کنند چراکه به هردو شبکه های سیار و سیمی دسترسی دارند.