Actility، که به عنوان  توسعه دهنده پلتفرم اینترنت اشیاء برای سرویس‌های LoRaWAN و بنیانگذار LoRa Alliance شناخته می شود، اخیرا همکاری خود را با استارتاپ هلندی Hiber در جهت استفاده از شبکه نانو ماهواره‌ای این استارتاپ آغاز کرده است.

همکاری این دو شرکت در راستای ایجاد شبکه ارتباطی LoRaWAN در قسمت‌های دور از دسترس و در حال توسعه جهان است که تاکنون به یک شبکه IoT دسترسی نداشته‌اند.

استارتاپ هلندی Hiber نخستین صورت فلکی برنامه ریزی شده از ۴۸ نانوماهواره را در نوامبر سال ۲۰۱۸ راه اندازی کرده و از همان زمان علاقه‌مند به همکاری با شرکت‌های  Actility و IBM Watson بوده است.

Actility دارای یک پلت فرم IoT با نام ThingPark است که ادعا می‌کند بیش از نیمی از شبکه‌های سراسری  LPWA را در سطح جهان پوشش می‌دهد. ThingPark به عنوان “یک سرویس مدیریت مرکزی IoT برای اتصال سنسورها به برنامه هایی با تعامل دو طرفه، ابزاری برای تجزیه و تحلیل داده ها و کنترل آن ها” معرفی می شود. این پلتفرم سنسورها را به برنامه های ابری در هر مقیاسی (جهانی یا کشوری) متصل کرده  و سبب ایجاد راهکارهای ایمن برای مدیریت دستگاه‌ها ، جریان داده ها و درآمدزایی می‌شود.

Hiber  اعلام کرده است که یک رابط کاربری جدید ایجاد کرده که Hiberband (شبکه ایجاد شده توسط نانوماهواره ها ) را با Actility  متصل کرده و  جمع آوری داده های مهم رسیده از سنسورهای IoT در بستر ارتباطی  LoRaWAN  را فراهم می‌کند و سپس توسط شبکه Hiberband به سراسر جهان منتقل می‌نماید.

کاربران نهایی و ارائه دهندگان سرویس می‌توانند دستگاه های LoRa در مناطق دوردست را  با استفاده از رابط کاربری Actility ThingPark مشاهده، مدیریت و برنامه ریزی کنند. همکاری این دو شرکت سبب ایجاد راهکارهایی مناسب برای مشتریانی می‌شود که نیازمند داشتن شبکه ارتباطی سراسری برای ارائه سرویس های خود هستند. به ویژه ، ارائه دهندگان سرویس در بخش نفت و گاز و شرکت های حمل و نقل قاره به قاره که در مناطق صنعتی دوردست فعالیت می کنند، از این همکاری سود خواهند برد.