شرکت Soracom، ارائه‌دهنده خدمات ارتباطات اینترنت اشیاء، با راه‌اندازی طرح اتصال اینترنت اشیا در کشور برزیل، وارد یک بازار بزرگ و پررشد شده‌است.

کشور برزیل یکی از بازارهای مهم در زمینه اینترنت اشیاء محسوب می‌شود ، اما محدودیت‌های منطقه‌ای در استفاده از سیم کارت‌های‌بین‌المللی چالش‌ عدم انطباق دستگاه‌های متصل شده را ایجاد کرده‌ است.

با معرفی سرویس رومینگ PlanP2، مشتریان می‌توانند از همان سیم‌کارت خودشان برای اتصال به اپراتورهای بین‌المللی در بیش از ۱۶۰ کشور بهره‌مند شوند و از اتصال‌های سازگار با فناوری‌های ۲G، ۳G، ۴G در برزیل بهره‌مند بگیرند.این رویکرد از ویژگی‌های اشتراکی که Soracom ارائه می‌دهد بهره می‌برد، که به کاربران این امکان را می‌دهد که چندین نمایه شبکه را به سیم‌کارت‌های Soracom و سیم‌کارت‌های الکترونیکی اضافه کنند.

سرویس رومینگ PlanP2 با هر نوع سیم‌کارت تراشه سازگار است و حتی می‌تواند تنظیم شود تا هزینه‌های دسترسی به شبکه را در دوره‌های غیرفعال در چرخه عمر محصول، مانند حمل و نقل و ذخیره‌سازی بین تولید/تست و استقرار/خرده‌فروشی، متوقف کند. این امکان به ویژه برای دستگاه‌هایی که در سطح جهانی تولید و توزیع می‌شوند، مانند لوازم الکترونیکی مصرفی، پوشیدنی‌ها، ردیاب‌های مبتنی بر مکان و دستگاه‌های مراقبت بهداشتی متصل، بسیار مفید است.

راه‌اندازی طرح اتصال اینترنت اشیا توسط شرکت Soracom در کشور برزیل نشان از تلاش‌های برای ورود به بازارهایی با اهمیت و پتانسیل بالا در زمینه اینترنت اشیاء دارد.با ارائه سرویس رومینگ PlanP2 و سازگاری با انواع تکنولوژی‌های ارتباطی، این تدابیر به شرکت‌ها و تولیدکنندگان امکان می‌دهد تا دستگاه‌های متصل خود را به طور موثر و کارآمد در کشور برزیل به کار بگیرند. این گام می‌تواند برای توسعه و تعمیق شبکه اینترنت اشیا در این منطقه و بهبود ارتباطات میان دستگاه‌ها و کاربران مختلف موثر واقع شود.

منبع:

https://iotbusinessnews.com/2023/09/04/19781-soracom-launches-iot-connectivity-plan-for-brazil/