این استراتژی جدید با هدف گردآوری ارتباطات ۵G به تمامی نقاط پرجمعیت انگلستان تا سال ۲۰۳۰ و سرمایه‌گذاری در فناوری‌های‌نسل‌بعدی ارتباطات طراحی شده‌است.

به گزارش خبرگزاری دولت انگلیس، این استراتژی شامل طرحی جامع برای ارائه ارتباطات ۶G است تا اطمینان حاصل شود که انگلستان در زمینه نسل آینده فناوری بی‌سیم پیشرو است. برای تحقق این هدف، انگلستان یک طرح ملی با بودجه ای صد میلیون پوندی در نظر گرفته‌است تا بتوان اطمینان حاصل کند که جایگاه انگلستان در برنامه های آتی مخابرات و توسعه ۶‌G ‌حفظ خواهد شد. این استراتژی شامل اقدام‌های کلیدی از جمله ایجاد یک پوشش ملی ۵G مستقل تا سال ۲۰۳۰ و گسترش پوشش ۴G برای ۹۵ درصد از جمعیت می‌شود. همچنین، سرمایه‌گذاری چهل میلیون پوندی برای تقویت هشت تا ده مرکز خدمات نوآورانه ارتباطی ۵G برای کسب‌وکارها و بخش عمومی نیز انجام داده‌است.

دولت انگلیس برای پیشبرد توسعه زیرساخت‌های ارتباطات بی‌سیم، طرح‌های گسترده‌ای را مطرح کرده است.

این طرح‌ها عبارتند از:

  • رفع موانع عملیاتی برای نصب زیرساخت‌های ۵G: دولت به دنبال برطرف کردن مشکلات عملیاتی برای نصب زیرساخت‌های فناوری ۵G است.
  • یکپارچه‌سازی بازار: یکپارچه سازی بازارو تسهیل فرایند‌ آن مورد تاکید دولت قرار گرفته‌است.
  • تأکید بر قوانین نتیجه‌گرایی شبکه: دولت به تضمین تطابق قوانین نتیجه‌گرایی شبکه (Net neutrality) با استانداردهای مناسب پرداخته‌است.
  • تعیین هزینه‌های طیف‌های فرکانسی تا پایان سال ۲۰۲۳: دولت درخواست کرده که سازمان نظارت‌کننده، هزینه‌های باندهای فرکانسی را تا پایان سال ۲۰۲۳ مورد بررسی قرار دهد.
  • همکاری برای بازپردازی مجدد طیف‌ها: دولت با آفکام (سازمان تنظیم مقررات ارتباطات انگلیس) به بازپردازی مجدد طیف‌ها با هدف کارآمدتر استفاده کردن از آن‌ها می‌پردازد.
  • ایجاد کارگروه برای تشویق به سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های داخلی: دولت برنامه‌های گسترده‌تری دارد تا با ایجاد کارگروهی، سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های داخلی و افزایش بهره‌وری بخش عمومی از ارتباطات بی‌سیم را افزایش دهد.
  • حمایت از بیمارستان‌ها و ارائه خدمات بهداشتی با ارتباطات پیشرفته: دولت تأکید دارد که بیمارستان‌های جدید باید دسترسی به فناوری ۵G داشته باشند تا در بهبود خدمات بهداشتی مشارکت کنند.

همچنین، دولت انگلیس اقداماتی را برای تأثیرگذاری بر توسعه فناوری ۶G برای حفظ نقش انگلیس به عنوان یک نیروی علمی اعلام کرده و یک صندوق با میزان هشت میلیون پوند برای ترویج ارتباطات ماهواره‌ای جدید راه‌اندازی خواهد کرد.

در نهایت، دولت انگلیس تأکید دارد که این اقدامات و استراتژی‌ها به منظور ایجاد ارتباطات انعطاف‌پذیر در بیش از ۹۹ درصد از انگلیس تا سال ۲۰۳۰ انجام می‌شود و از ترویج ارتباطات به نواحی دورافتاده جهت حمایت هم پشتیبانی خواهد شد.

منبع:

https://www.telecomstechnews.com/news/2023/apr/11/uk-publishes-new-wireless-infrastructure-strategy/