اپراتور موبایل جدیدالورود Rakuten از سیستم های انتقال نوری بکهال نوکیا برای ایجاد اولین شبکه ۵G ابری خود استفاده می کند.

وندور تجهیزات نوکیا اعلام کرده است که این اپراتور از سرویس نوری ۱۸۳۰ این شرکت برای شبکه بکهال موبایل خود استفاده می کند. اپراتور Rakuten به عنوان  چهارمین اپراتور موبایل در ژاپن آماده پیاده سازی اولین شبکه موبایل ۵G ابری و کاملا مجازی است و استفاده از سرویس نوری نوکیا برای بخش بکهال این امکان را برای این اپراتور ایجاد می کند که پهنای باند مناسب شبکه برای پیاده سازی سریع سرویس های ۵G و ۴G را فراهم نماید.

طبق اعلام نوکیا شبکه موبایل جدید Rakuten  توسط زیرساخت های نوری  تمام ۴۷ بخش را در سراسر ژاپن پوشش دهی کرده و برنامه های اتصال به مرکز پشتیبان و مرکز اتصال داده (DCI) را فراهم می کند.

این شرکت فنلاندی اظهار داشت که فناوری مسیریابی طول موج آن در هر دو شبکه نوری طولانی و مترو استفاده خواهد شد و یک شبکه فوتونی ایجاد می کند که اولین نوع از این مدل برای یک شبکه بکهال موبایل است.

پلتفرم نوکیا به صورت تخصصی برای محدودیت های توانی و مکانی شبکه های بکهال موبایل و شبکه های پردازش لبه مهندسی شده و بدین ترتیب شرایط ایده آلی را برای شبکه بکهال اپراتور Rakuen فراهم نموده است. این شبکه برای حداکثر ظرفیت و کمترین هزینه به ازای هر بیت با استفاده از چیپ ست های فتونیک نوکیا بهینه سازی شده است.

https://www.instagram.com/iran_digital_week/