کشور هند از پلتفرم‌های ارائه‌دهنده خدمات ویدئویی خواسته تا بر محتوای خود نظارت داشته باشند و خود این پلتفرم‌ها به رگولاتوری و تنظیم قواعد بپردازند.

این کشور به مشترکین هشدار داده که به دلیل این فرآیند ممکن است فیلم‌های مورد علاقه خود را دیگر نبینند. براین اساس، پلتفرم‌های VOD باید نهاد مستقلی را برای تنظیم روابط و مقررات و همچنین نظارت بر محتوای خود بوجود آورند.

این نهاد همانند سایر کانال‌های تلویزیونی، به تعدیل محتواهای خود خواهد پرداخت و باتوجه به نیازها و سلیقه‌ مختلف مشترکین به نظارت بر محتوا می‌پردازد.

به عبارت دیگر می‌توان گفت دولت هند از شیوه چین برای تنظیم مقررات و قوانین توسط خود پلتفرم‌ها و تعدیل محتواهای گوناگون آن‌ها الگوبرداری کرده است.

به این منظور، به پلتفرم‌های ارائه‌دهنده ویدئوهای درخواستی ۱۰۰ روز مهلت داده شده تا بتوانند خود را با این مقرره تطبیق دهند.

لازم به ذکر است که پلتفرم‌های OTT و دیگر پلتفرم‌های VOD در این کشور درخواست دولت هند را صراحتا رد کرده‌اند.

این درحالی است که نتفلیکس، یکی از بزرگترین ارائه‌کنندگان خدمات VOD، نیز پیشنهاد دولت هند را جهت تاسیس نهاد رگولاتوری برای تولید محتوا، هنوز قبول نکرده است.

هند با این کار به دنبال آن است که مرجعی برای داوری محتواهای ارائه‌شده توسط پلتفرم‌ها تاسیس شده و وظیفه رگولاتوری این حوزه از دوش دولت برداشته شود و از این پس دولت اعمال محدودیتی برای پلتفرم‌ها نداشته باشد.

این تصمیم از این جهت دارای اهمیت است که تولید محتوا و شیوه نظارت بر آن مهم‌ترین مسئله مورد بحث در پلتفرم‌هایی است که به ارائه خدمات ویدئویی می‌پردازند و نتفلیکس و دیگر پلتفرم ها در واقع علاوه بر تولید محتوا باید به نظارت بر آن و تعیین قواعد و مقررات و اعمال محدودیت‌ها نیز بپردازند.

این در حالی است که در اکثر کشورها، دولت و سایر نهادهایی که وظیفه نظارت بر محتواهای تلویزیونی را دارند، بر VOD ها نیز نظارت می‌کنند.