رگولاتوری کشور هلند، پایان مزایده رسمی فرکانس های ۵G در این کشور را اعلام نمود. در این مزایده باندهای فرکانسی ۷۰۰، ۱۴۰۰ و ۲۱۰۰ مگاهرتز برای مدت ۲۰ سال به سه اپراتور  KPN ، T-Mobile و Vodafone  داده شده است.

این مزایده باندهای فرکانسی ۵G که از یکسال پیش آغاز شده است، ۲*۳۰ مگاهرتز در باند ۷۰۰ مگاهرتز (این باند به تازگی از بخش تلویزیون این کشور آزاد شده است)، ۱*۴۰ مگاهرتز در باند ۱۴۰۰ مگاهرتز  در باند L (طیف جدید برای “downlink اضافی” که فقط در رابطه با سایر فرکانس‌ها قابل استفاده است) و ۲*۶۰ مگاهرتز در باند ۲۱۰۰ مگاهرتز(با استفاده همزمان با شبکه ۳G) را تخصیص داده است.

رگولاتور هلند: دریافت ۲*۱۰ مگاهرتز در باند ۷۰۰ مگاهرتز توسط اپراتورها

رگولاتوری اعلام کرده است که هرکدام از اپراتورها  2*10 مگاهرتز در باند ۷۰۰ مگاهرتز دریافت کرده اند. در باند ۱۴۰۰ مگاهرتز، اپراتورهای KPN و Vodafone هرکدام ۱*۱۵ مگاهرتز پهنای باند و اپراتور T-Mobile، ۱*۱۰ مگاهرتز پهنای باند دریافت کرده اند. در باند۲۱۰۰ مگاهرتز هرسه اپراتور ۲*۲۰ مگاهرتز پهنای باند دریافت کرده اند. مبالغ پرداختی برای دریافت پهنای باند برابر ۴۱۵٫۸۷ میلیون یورو برای اپراتور KPN،  415.76 میلیون یورو برای اپراتور Vodafone و ۴۰۰٫۸  میلیون یورو برای اپراتور T-Mobile اعلام شده است.

دسترسی باند۲۱۰۰مگاهرتز از ابتدای ۲۰۲۱ در هلند

فرکانس های ۷۰۰ و ۱۴۰۰ مگاهرتز از تاریخ فعلی در دسترس بوده ولی باند ۲۱۰۰ مگاهرتز از ابتدای ۲۰۲۱  پس از اتمام مجوزهای فعلی و انتقال به فرکانس های جدید در دسترس خواهد بود.

شرط استفاده از باندهای فرکانسی ۵G پوشش ۹۸٪ در هلند

تعهدات مربوط به این باندهای فرکانسی با شرط ۹۸% پوشش دهی کل کشور و برای رعایت حداقل سرعت داده های تلفن همراه “در لبه های بیرونی یک شبکه تلفن همراه”با شروط سرعتی کاربران لبه های بیرونی در “بدترین نقاط” برابر با سرعت ۸مگابیت بر ثانیه در سال ۲۰۲۲ و ۱۰مگابیت بر ثانیه  در سال ۲۰۲۶ تعیین شده است. رگولاتوری اعلام کرده است که با توجه به شرایط ذکر شده سرعت میانگین مد نظر در کل کشور باید برابر با ۱۰۰ مگاهرتز باشد. پیش بینی می شود که مزایده باند ۳٫۵ گیگاهرتز در ابتدای سال ۲۰۲۲ انجام خواهد شد.

سیده نازنین موسوی