اولین استادیومی ۵G در پرتغال به طرفدارانش معرفی شد؛ استادیوم بنفیکا!

ورزشگاه Sport Lisboa e Benfica و اپراتور NOS پرتغال اعلام کردند که این ورزشگاه اولین استادیوم در پرتغال است که به ۵G مجهز شده است.

استادیوم ۵G بنفیکا پس از لغو ممنوعیت‌های ورود طرفداران به ورزشگاه به دلیل وجود پاندمی، تجربه را برای کسانیکه در ورزشگاه بازی را تماش می‌کند کاملاً متحول می‌سازد.  

در ورزشگاه بنفیکا،Sport Lisboa e Benfica ، طرفداران می‌توانند به محتوای جذابی دسترسی پیدا کنند که با ترکیب ۵G و فناوری‌هایی مانند واقعیت مجازی یا افزوده ارائه می‌شود. علاوه بر این، شبکه‌ی۵G  اپراتور NOS با هدف بهبود عملکرد بنفیکا، امکان دستیابی به آمار بازی و بازیکن همچنین تجزیه و تحلیل تاکتیکی در زمان واقعی، امکان انتخاب زاویه تماشای مسابقه، فعال کردن یکی از بسیار دوربینی که مورد استفاده قرار گرفته و ارسال ویدئو زنده با وضوح بالا (HD) را فراهم می‌کند و موارد مذکور برخی از نوآوری‌های بی‌شماری است که دوستداران فوتبال می‌توانند در اولین استادیوم ۵G پرتغال تجربه کنند. طرفداران همچنین می‌توانند بدون وقفه منتظر تماس ویدیویی باشند.

Rui Costa ، مدیر ورزشی فوتبال بنفیکا، گفت: “این یک پروژه تغییردهنده روند بازی است. ما دائما در تلاش هستیم تا ارتباطات عمیق تری با پایگاه طرفداران وفادار خود برقرار کنیم و این فناوری جدید، بنفیکا را حتی به هواداران و طرفدارانش نزدیکتر خواهد کرد  مانوئلRamalho Eanes ، مدیر اجرایNOS ، نیز اضافه کرد: “این یک نقطه عطفی از تکنولوژیکی است که از اهمیت زیادی برای NOS برخوردار است، از یک طرف برای ساختن و پیمودن مسیر رهبری ما در ۵G در پرتغال و هم برای تبدیل ورزشگاه Sport Lisboa e Benfica  به یک مکان ورزشی بسیار دیجیتال و هوشمند. این برنامه در پرتغال بی‌نظیر است. ۵G  یک واقعیت است و ما می‌خواهیم اولین کسی باشیم که پیشرو باشیم و آن را به افراد و مشاغل ارائه دهد. فوتبال یک قلمرو طبیعی برای توسعه فناوری است و بنابراین این همکاری با بنفیکا کاملاً منطقی به نظر می‌رسد.”

قرارداد این پروژه شامل تیمی متشکل از بیش از ۲۰ متخصص و بیش از ۶ ماه کار بود. هم افزایی بین بنفیکا و NOS با ایجاد یک تجربه سرگرمی ۵G راه را برای نوآوری بزرگ در فوتبال باز می‌کند.

فاطمه بختیاری