نوکیا و اپراتور سنگاپوری starhub اولین آزمایش ، شبکه غیر مستقل ۵G جنوب شرقی آسیا را در سنگاپور انجام دادند که تا ۱۶ فوریه ۲۰۲۱ ادامه خواهد داشت. با همکاری StarHub به عنوان اولین پذیرنده خدمات ۵G در سنگاپور، شرکای دیرینه StarHub و نوکیا به یک نقطه عطف دیگر دست یافتند.

پهنای باند دیتای بالاتر برای Starhub

با استفاده از وجود ساختار ۴G ، شبکه ۵G آزمایشی به Starhub  این اجازه را می‌دهد که پهنای باند دیتای بالاتر و اتصالات قابل اعتماد­تری را برای مشترکین خود داشته باشد. شبکه از راه حل‌­های رادیویی و end-to-end core  نوکیا استفاده می‌کند و استفاده موثر از طیف برای ارائه ­ی خدمات ۵G را فراهم می‌کند.

مزایای ۵G برای Starhub

شبکه غیر مستقل ۵G مشترکین Starhub را قادر می‌­سازد تا از مزایای ۵G ،با بالا بردن پوشش دهی و عملکرد در مراکزمسکونی و تجاری سنگاپور، سریع‌­­تر لذت ببرند. Starhub به تدریج پوشش شبکه غیر مستقل ۵G را گسترش می‌­دهد و انتظار دارد تا پایان سپتامبر ۲۰۲۰ به ۷۰ درصد برسد.

اخیرا StarHub اعلام کرده است که نوکیا را برای راه‌­اندازی راه­‌حل mmWave و شبکه Core مستقل به عنوان شریک ترجیحی تکنولوژی ۵G انتخاب کرده‌­است.

استارهاب برای اولین بار ۵G را در سنگاپور ارایه می دهد

Chong Siew Loong، مدیر ارشد تکنولوژی StarHub ، گفت: ” ما در StarHubخوشحالیم که اولین کسی هستیم که تجربه۵G  را در سنگاپور به مشتریان ارائه می­دهد. ما با همکاری نزدیک با شرکای معتمد خود به توسعه و پیشرفت شبکه به سمت شبکه مستقل ۵G ادامه می دهیم. برای کمک به پیشرفت سریع و آسان به سمت شبکه غیر مستقل ۵G ، ماSingle RAN portfolio  نوکیا را انتخاب کردیم زیرا قابلیت‌­های جدیدی را فراهم می­‌کند ، بهره‌­وری شبکه را بهبود می‌­بخشد و تجربه کاربر را به ارمغان می­‌آورد. ما مشتاقانه منتظر استفاده کامل از ظرفیت ۵G سنگاپور هستیم. “

فصل جدید همکاری‌های مشترک

Ngiam Ming Kin ، رئیس سنگاپور در نوکیا، گفت: “این پروژه آغاز فصل جدیدی از همکاری طولانی مدت بین نوکیا و StarHub است. این امکان را به ما می دهد تا با چشم­‌انداز کشور هوشمند سنگاپور همسو شویم و یک زیرساخت ۵G در کلاس جهانی ایجاد کنیم. ما از ادامه پشتیبانی StarHub در پروژه خود برای تحقق بخشیدن و موفقیت در ارائه‌­ی خدمات ۵G در سنگاپور هیجان زده هستیم. “

جزییات پروژه Starhub

جزئیات پروژه که شاملcore  و نرم افزار می­‌شود ، شامل موارد زیر است:

  • Spectrum re-farming  به ترتیب در ۹۰۰ مگاهرتز و ۲۱۰۰ مگاهرتز برایLTE anchor layer  و عملیات ۵G اجرا شد.
  • Nokia NetAct یک سیستم مدیریت شبکه مرکزی با سابقه مثبت در شبکه­ها و تکنولوژِی­های مختلف StarHub مانند ۳G ، ۴G / LTE و اکنون ۵G است که به منظور کاهش فرایندهای دستی و افزایش کیفیت شبکه است.
  • باند پایهNokia AirScale برای تکامل شبکه StarHub و ارائه­ی اتصال و پوشش با کیفیت بالا مدرن شده است.
https://www.starhub.com/about-us/newsroom/2020/august/Nokia-StarHub-first-5G-network-Singapore.html