اریکسون، کمپانی تولیدکننده ماشین آلات Volvo و Telia اعلام کرده اند که همکاری مشترکی در راستای ارائه اولین شبکه ۵G برای کاربردهای صنعتی در سوئد را شروع کرده اند.

در این پروژه آزمایشی، شبکه ۵G شامل تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری از اریکسون در مرکز تحقیق و توسعه کمپانی Volvo در نزدیکی استکهلم در حال اجرا است.

شرکای این پروژه اعلام کرده اند که در حال بهبود راهکار برای کنترل از راه دور ماشین آلات و ارائه راهکارهای تمام اتوماتیک هستند. به علاوه هدف دیگر این پروژه افزایش بهره وری و پایداری در صنایع با استفاده از شبکه ۵G است.

طبق اعلام کمپانی Volvo علاقه مندی صنایع به ۵G بسیار قابل توجه است. اتوماسیون سازی تمامی جریان به معنای ایجاد راه های جدید و افزایش بهره وری در صنایع است. ولی برای اتصال ماشین آلات صنعتی و اتومبیل ها به راهکاری برای پشتیبانی از داده های انبوه تولید شده و شبکه ارتباطی تضمینی نیاز است که با استفاده از شبکه ۵G محقق می شود.

اگرچه  با  وجود سیستم های تمام اتوماتیک، مداخله ی انسانی کماکان برای کنترل مورد نیاز است اما لازم به ذکر است فناوری کنترل از راه دور امروزه دارای تاخیر زمانی است که کنترل با سرعت و دقت بالا را دشوار می سازد. شبکه ۵G  کنترل از راه دور ساده تر و ایمن تر را فراهم می کند.

شرکت های اریکسون، Volvoو Telia نیز پیش از این در سال ۲۰۱۸  همکاری مشترکی برای ارائه راهکارهای افزایش بهره وری و بهبود امنیت در معادن با استفاده از تکنولوژی های روز دنیا داشته اند.