نوکیا و اپراتورOoredoo  از معرفی  ۴G FWA و  ۵G FWA فوق سریع و مطمئن در سرتاسر عمان خبر داده اند. همکاری برای استقرار راه حل FastMile ۴G FWA  نوکیا در سراسر کشور در فوریه ۲۰۲۱ آغاز شد.

محدوده کار در ابتدا شامل اتصال ۱۵۰۰۰ خانه و مشاغل خواهد بود. علاوه بر این ، ۳۰۰۰ خانه در مراکز شهر به زودی Nokia FastMile 5G FWA را دریافت می کنند.

Noor Al Sulaiti ، مدیر ارشد اجرایی اپراتورOoredoo  عمان، می‌گوید: “FWA یک قسمت مهم از استراتژی ما برای ارائه اینترنت پرسرعت در سراسر عمان است. راه حل نوکیا یک تجربه عالی را در هردو فناوری ۴G و۵G  ارائه می‌دهد، بنابراین بیشتر مشتریان می‌توانند با ما از اینترنت لذت ببرند. این سرویس اتصال را برای ما به سطح بعدی می‌رساند و از تقاضای مشتریان مسکونی و تجاری ما برای اتصال سریع و قابل اعتماد پشتیبانی می‌کند. “

Khin Sandi Lynn ، تحلیلگر صنعت در ABI ، می‌گوید: “ما شاهد جذب چشمگیری برای فناوری‌های ۴G FWA  و ۵G FWA هستیم زیرا اپراتورها به طور فزاینده ای از این راه‌حل‌ها به عنوان راهی برای دسترسی به خدمات فوق پهن باند به مشتریان استفاده می‌کنند. ABI Research پیش بینی می‌کند که پایه مشترکین FWA در سراسر جهان در سال ۲۰۲۵ دو برابر شود و به ۱۶۵ میلیون نفر برسد. فن آوری‌هایی مانند راه حل FastMile FWA  نوکیا این انعطاف‌پذیری را برای اپراتورها فراهم می‌کند تا بتوانند سریعاً مشترکان را بدون دردسرهای اتصالات سیمی متصل کنند”.

Rima Manna ، رئیس واحد بازار خاورمیانه‌ی نوکیا نیز اظهار داشته است: “ما از همکاری با Ooredoo عمان برای ایجاد ارتباط FWA  در کلاس جهانی برای مشتریان خود بسیار هیجان زده هستیم و مشتاقانه منتظر تقویت بیشتر همکاری هایمان خواهیم بود. گیرنده‌ها و gateway های ما ثابت شده است که در سخت ترین شرایط رادیویی امکان اتصال و بهترین سرعت در کلاس را فراهم می کند که این به Ooredoo کمک خواهد کرد تا به یک منطقه بزرگتر سرویس دهند”.

فاطمه بختیاری

www.vanillaplus.com