کمپانی آلمانی بوش این هفته اعلام کرد که که از زمان تاسیس بخش هوش مصنوعی (AI) و اضافه کردن آن به خط تولید خود در سال ۲۰۱۷، توانسته است حدود ۱۰ میلیون ابزار برقی متصل، لوازم خانگی و سیستم‌های گرمایشی (هوشمند) بفروشد و حدود ۳۰۰ میلیون یورو درآمد خود را در این حوزه افزایش دهد.

هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء نقطه عطف شرکت بوش در دوران رکود

بوش افزوده است که استراتژی بکارگیری هوش مصنوعی و اینترنت اشیا یک نقطه درخشان برای این شرکت در سال مالی دشواری بود که -به دلیل شیوع بیماری کرونا- برای بخش‌های مختلف صنعتی در دنیا رقم خورده است.

افزایش حاشیه سود ارمغان هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء برای بوش

فروش بوش برای ۱۲ ماه تا پایانی تا سال ۲۰۲۰، حدود ۷۱٫۶ میلیارد یورو بود که نسبت به سال گذشته ۴٫۴ درصد کاهش داشت. همچنین بوش توانست سود ۱٫۹ میلیارد یورویی (۳٫۳ میلیارد یورو بدون احتساب هزینه های بازسازی) را با حاشیه حدود ۴٫۵-۲٫۵ درصد محقق کند.

عبور از طوفان اقتصادی با هوش مصنوعی

همچنین این شرکت جریان نقدی در حدود ۵ میلیارد یورو ایجاد کرد که بالاترین میزان در تاریخ شرکت و است و باعث شده است که که طوفان اقتصادی (ناشی از کرونا) را به خوبی تحمل کند.

ترکیب هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء شعار شرکت بوش

شرکت بوش با شعار جدید خود در مورد ترکیب هوش مصنوعی (AI) و اینترنت اشیا IoT – با عنوان AIoT ، نه کمتر – به بکارگیری این دو فناوری در سبد فروش و تجهیزات کارخانه خود پرداخت.

AI و IoT بوش را به هدف رساند

هدف این شرکت همانگونه که مدیران آن نیز اشاره کرده‌اند “پیدا کردن موقعیتی به ارزش میلیارد”، به منظور عبور از بحران جهانی Covid-19 است و این شرکت توانسته است با ترکیب هوش مصنوعی و اینترنت اشیا به آن دست یابد.

انجام ۱۸۰ پروژه هوش مصنوعی در مرکز هوش مصنوعی بوش

مرکز هوش مصنوعی بوش (BCAI) تقریباً چهار سال پیش ، در اوایل سال ۲۰۱۷ تأسیس شد. این مرکز ۲۷۰ متخصص هوش مصنوعی در استخدام خود دارد در سالیان اخیر حدود ۱۸۰ پروژه در زمینه‌های مختلف مرتبط با توسعه محصولات خود را تعریف کرده است.

حسین صفی

منبع:

https://b2n.ir/422331