تا به امروز در مورد ورود رسمی فناوری ۵G به اسپانیا تردید زیاد و اطلاعات اندکی وجود داشت، فقط Vodafone اعلام کرده بود که شبکه ۵G آن در این هفته به ۱۵ شهر اسپانیا خواهد رسید. به این ترتیب، Vodafone بر رقبای خود غلبه کرده و اسپانیا را در یک موقعیت مطلوب قرار می‌دهد، زیرا یکی از اولین کشورهای جهان است که ۵G را به‌صورت تجاری عملیاتی کرده است.

روز شنبه، ۱۵ ژوئن، ۵G با کمک Vodafone وارد اسپانیا شد و آینده اتصال به تلفن همراه در این کشور به واقعیت تبدیل خواهد شد. برطبق گزارش این شرکت، شبکه ۵G  سرعت دانلود تا ۱ گیگابیت در ثانیه (Gbps) ارائه می‎دهد، گرچه هدف آن رسیدن به ۲ گیگابیت در ثانیه قبل از پایان سال است.

۵G  در ۱۵ شهر اسپانیا

همانطور که این شرکت توضیح داد، «سرعت فناوری ۵G  ۱۰ برابر سرعت ۴G است که تاخیر را تا ۵ میلی ثانیه کاهش می‌دهد، چیزی که در تحول به موقع بخش‌های کلیدی برای توسعه اقتصادی و برنامه‌های کاربردی به‌صورت «ماشین مستقل (autonomous car)، پزشکی از راه دور (telemedicine)، واقعیت مجازی (virtual reality)، ویدئو ۸K (8K video) و بازی ابری (cloud gaming)» مهم است.

۵G وودافون (Vodafone) در ۱۵ ژوئن در ۱۵ شهر اسپانیا شامل مادرید، بارسلونا، والنسیا، سویا، مالاگا، زاراگوزا، بیلبائو، ویتوریا، سان سباستین، لاکرونیا، ویگو، ججون، پامپلونا، لورنو و سانتاندر راه‎اندازی شد.

خدمات ۵G وودافون (Vodafone) در طرح‎های قرارداد جدید گنجانده شده است. مشتریان با نرخ‎های Vodafone Unlimited Total و Vodafone One Unlimited می‎توانند از ۵G را با همان قیمت لذت ببرند.

علاوه بر این، ۵G در تابستان امسال رومینگ را در انگلستان، ایتالیا و آلمان پوشش خواهد داد.

بدون شک این یک گام بزرگی به جلو است و ۵G وودافون (Vodafone) در چند روز آینده در دسترس خواهد بود، اما هیچ دستگاهی در بازار قادر به اتصال به این نوع شبکه‌ها نیست. امیدواریم اپل به زودی به این شبکه ملحق شود و آیفون ۵G را ارائه دهد.

 

منبع