SK Telecom بزرگترین اپراتور موبایل کره جنوبی در حال ارائه طرحی به نام ایجاد دفاتر هوشمند است که محیطی را فراهم می کند که با داشتن تنها یک گوشی هوشمند تمام وظایف اداری قابل انجام است.

طبق این برنامه، کامپیوترهای رومیزی و لپ تاپ ها با زیرساخت دسکتاپ مجازی تلفن همراه (VDI) جایگزین خواهند شد و کارمندان می توانند کار خود را بر روی یک مانیتور اشتراکی بدون هیچ گونه مانیتو و یا لپ تاپ و با اتصال گوشی های هوشمند خود به یک مرکز انجام دهند.

طبق گفته SK Telecom، خطوط سیمی درون دفاتر ناپدید خواهند شد. اما سرویس موبایل تجاری دو شماره تلفن جداگانه برای استفاده تجاری و شخصی ارائه می دهد که به کارکنان اجازه می دهد تا از طریق گوشی های هوشمند خود به تمام ویژگی های موجود در یک تلفن تجاری دسترسی پیدا کنند.

در ۵ ژوئن ۲۰۱۹، SK Telecom یک یادداشت تفاهم با سامسونگ الکترونیک و سیسکو برای تحقق  این چشم انداز امضا کرد.

بر اساس این تفاهم نامه ، سه شرکت با یکدیگر همکاری خواهند کرد تا برنامه جامع دفتر هوشمند را که توسعه داده و تا نیمه دوم سال ۲۰۱۹ راه اندازی کنند.

بسته جامع دفتر هوشمند شامل یک تلفن همراه تجاری، راهکارهای همکاری در محیط کار، محیط کاری مرکزی و شبکه ۵G خواهد بود.

SK Telecom در یک نشست خبری اعلام کرده است: “همراه با کارخانه هوشمند، دفتر هوشمند یک سرویس کلیدی مبتنی بر ۵G برای کسب و کارها است که به طور قابل توجهی کارایی و بهره وری آن ها را بهبود می بخشد.”

در ماه فوریه سال ۲۰۱۹، SK Telecom قبلا دفتر هوشمند ۵G خود را در مرکز سنتپولیس واقع در مرکز شهر سئول ارائه کرده است. این دفتر دارای یک سیستم ۵G پیاده روی است که امکان ورود بدون کارت شناسایی و از طریق تشخیص چهره مبتنی بر AI و یک سیستم Docking VDI تلفن همراه است که جایگزین دسکتاپ  شده است و یک محیط کاری مطلوب را محقق کرده است.

معاون رئیس سیسکو کره اعلام کرده است: “ایده یک فضای کاری دیجیتالی که سیسکو در حال پیگیری است، با آغاز ۵G به سرعت در حال را اندازی است. سیسکو با SK Telecom و سامسونگ الکترونیک همکاری خواهد کرد تا کاربران را با بهترین تجربه دفتر هوشمند سازگار کند.”

 

منبع