با توجه به پیشرفت سریع سرویس های بازی های ابری در ماه های اخیر،  بازی های ابری می توانند تا سال ۲۰۲۲ حدود ۵۰٪ از داده های ۵G را استفاده می کنند.

حضور ۵۰ اپراتور درپخش زنده یک بازی ابری

این موضوع یکی از یافته های کلیدی ارائه شده در یک پخش زنده بازی های ابری با میزبانی Openwave بود، که در آن بیش از ۵۰ اپراتور از جمله Vodafone ، Orange ، Deutsche Telekom ، Verizon ، AT&T و Telefnica حضور داشتند.

سهم ترافیک داده ۵G اپراتورها از شبکه ۵G

طبق گفته Openwave ، اکثر اپراتورها بر این باورند که بازی ابری می تواند ۲۵ تا ۵۰ درصد از ترافیک داده ۵G را تا سال ۲۰۲۲ استفاده کنند.

لزوم توجه اپراتورها به بازی های ابری

این شرکت خاطرنشان کرد: از آنجا که اپراتورهای تلفن همراه شبکه های ۵G را پیاده سازی می کنند ، ضروری است که خود را برای تأثیر مخرب بازی های ابری نیز آماده کنند. جان Giere ، مدیر عامل Openwave گفت: “اخیرا با ظهور پلتفرم های بازی ابری از جمله Google Stadia ، Apple Arcade ، Microsoft xCloud و Snap Games نیز توجه اپراتورها ازین بازی ها کم نشده است.” OTT(over-the-top) برنامه های بلندپروازانه ای برای تبدیل شدن به جایگاه Netflix در حوزه ی بازی دارند بدین ترتیب که دارای کتابخانه های هزاران بازی فوری در دسترس باشند که منجر به استفاده از، سه تا چهار برابر میزان پهنای باند ،نسبت به ترافیک ویدئو با تعریف استاندارد، در شبکه های ۵G می شوند.بدیهی است که این موضوع بر استراتژی های داده اپراتور تلفن همراه تأثیر خواهد گذاشت. “

نیاز فناوری های جدید به پهنای باند ۵G

همچنین اشاره کرد: “در حالی که پخش شبکه ۵G همچنان ادامه دارد ، OTT ها علاوه بر بازی های ابری ، برنامه های واقعیت افزوده (AR)، مجازی(VR) و مختلط (mixed reality) را نیز در برنامه دارند. این خدمات به سرعت پهنای باند اضافی ۵G  مصرف می‌کنند. “

فاطمه بختیاری