“وریزون” ،یک شرکت مخابراتی آمریکایی، و “توییچ” در game-streaming با هدف اینکه آیا “۵G” می‌تواند تجربه جدید و جذابی برای کسانی که طرفدار تماشای رقابت های بازی ویدئویی هستند، ایجاد کند یا خیر، هم‌کاری می‌کنند.

به طور معمول هنگام مشاهده یک جریان توییچ، کاربران اتفاقاتی که در بازی می افتد و یک تصویر در تصویر از بازیکنان را مشاهد می کنند. همچنین یک چت باکس وجود دارد تا بازیکنان و تماشاگران بتوانند با هم تعامل داشته باشند. ​

فناوری ۵G و تاثیر بر صنعت بازی

جان نیتی، مدیر رسانه‌ای “وریزون” ، در بیانیه‌ای اظهار داشت: ” از تکامل نحوه تماشا و بازی خالقان گرفته تا ایجاد روش‌های جدید و همه‌جانبه برای جامعه بزرگ بازی­دوستان، ترکیب نفوذ توییچ و تاثیر ۵G بر صنعت بازی، دره‌ای باور نکردنی برای نوآوری باز خواهد کرد.”

ترکیب بازی های رقابتی

واکر جیکوبز، کارمند ارشد درآمد “توییچ” ، افزود: ” ما به دنبال شراکت با وریزون هستیم تا بتوانیم باهم ترکیبی از بازی‌های رقابتی، streamers، ورزش، افراد مشهور، و سرگرمی را با حضوررقبا گرد هم آوریم و محدوده ای برای اظهار نظر رقبا نیز مشخص کنیم.”

صنعت بازی: میدان نبرد غول های تلویزیونی و اینترنتی

علاقه به بازی و به خصوص esports، به سرعت در حال تبدیل شدن به میدان نبرد بزرگی برای غول‌های تلویزیونی و اینترنتی است. “وریزون” مشغول معاملات اسپانسری و تلاش برای مشارکت و درنتیجه راه یافتن به مرکز توجه بوده‌است. ​این تیم در ماه جولای، شریک شبکه برای سازمان­دهنده­ی تورنومنت های esports ،FaZe Cla، شد. این اتفاق پس از قرارداد مشابهی در ماه ژوئن رخ داد، زمانی که وریزون به عنوان شریک شبکه و حامی مالی ،‏LCS، رونمایی شد. ​

رویکرد وودافون برای راه اندازی تورنمنت بازی تلفن همراه

” وودافون ”  رویکرد مشابهی را اتخاذ کرده‌است که با ESL سازمان­دهنده esports، برای راه‌اندازی یک تورنمنت بازی تلفن همراه ۵G هم‌کاری می‌کند.

تلفونیکا و سرمایه گذاری برای کشف استعدادهای جدید بازی

شرکت اسپانیایی تلفونیکا نیز بر روی esports در راستای حمایت مالی ، پخش مسابقات و پشتیبانی برای کشف استعدادهای جدید بازی سرمایه گذاری زیادی کرده­ است. ​با این حال، رشد esports در سال جاری ضربه کوچکی را متحمل شده‌است، چرا که مسابقات بزرگی که به طور معمول در میادین مقابل هزاران طرفدار برگزار می‌شوند تنها به خاطر این بیماری همه‌گیر یا به تعویق افتاده‌اند یا لغو شده‌اند یا به صورت آنلاین برگزار شده‌اند. Newzoo ،شرکت دولتیGaming ، در ماه آوریل چشم‌انداز درآمد جهانی خود را از esports برای سال ۲۰۲۰ از ۱.۱ میلیارد دلار به ۱.۰۶ میلیارد دلار کاهش داد. در ماه جولای، این پیش‌بینی مجددا به ۹۷۳.۹ میلیون دلار کاهش یافت. ​  

رمر ریترک، رییس esports  در Newzoo  ، در یک یادداشت تحقیقاتی گفت: “عدم اطمینان در بازار به این معنی است که بسیاری از شرکت‌ها بودجه‌های بازاریابی را برای حفظ سرمایه کاهش می‌دهند، که تأثیر ناگهانی بر درآمد ابتدای سال ۲۰۲۱ خواهد داشت.”  

افزایش تعداد تماشاگران بازی های ویدیویی

تعداد افرادی که بازی‌های ویدیویی را تماشا می‌کنند افزایش یافته است. به گفته Newzoo، متوسط زمان بازی روزانه برای سبک تیراندازی به تنهایی از ۳۸ دقیقه در دسامبر ۲۰۱۹ به ۶۰ دقیقه در ماه مارس امسال افزایش‌یافته است. ​

منطقی است که “وریزون” از این علاقه ی زیاد به game streaming استفاده کند.

فاطمه بختیاری