با اضافه شدن KT ، سه اپراتور SK telecom، KT، LG U+ در حال افزایش رقابت خود در بازار سرویس بازی ابری هستند که با همکاری شرکت تایوانی Ubitus ، که در فن آوریهای بازیهای ابری متخصص است، سرویس استریم گیم نسل پنجم (۵G) را راه اندازی کنند.
شراکت با ابر مایکروسافت
_ SK telecom ،LG U+ پیش از این شراکت را با اجراکنندهی پلتفرم بازی مبتنی بر ابر مایکروسافت و Nvidia ایجاد کردهاند تا در زمانی که تعداد گوشیهای هوشمند ۵G رو به افزایش بود و این بازیها طرفداران زیادی پیدا کردند، وارد بازار شوند.
مزایای سرویس بازی ابری
سرویس بازی ابری کاربران را قادر میسازد تا صدها بازی را از طریق گوشیهای هوشمند فعال در ۵G بدون دانلود انجام دهند . به گفته مقامات این صنعت، شبکههای ۵G که دارای تاخیر بسیار پایینی هستند در هنگام ترکیب با تکنولوژِیهای ابری ترکیبی فوق العاده ایجاد میکنند.
ارایه آزمایشی سرویس ابری توسط SK
_KT، بزرگترین اپراتور اینترنت ثابت و دومین شرکت مخابراتی تلفن همراه در کشور کره جنوبی، اعلام کرد که ارائه آزمایشی و رایگان این سرویس را به مدت دو ماه در برنامههای خود خواهد داشت و آن را رسماً از مارس سال آینده آغاز میکند؛ همچنین طی یک کنفرانس رسانهای اظهار داشت که از یک سیستم اشتراکی برای سرویس جدید خود استفاده کرده است (مشابه Netflix) و از کاربران خواسته است برای دسترسی نامحدود به سرویس استریم گیم، هزینه اشتراک ماهانه را بپردازند.
ایجاد پلتفرم استریم گیم نسل پنجم با تایوان
Wesley Kuo، مدیرعامل Ubitus، در کنفرانس اعلام کرد KT برای ایجاد یک پلتفرم استریم گیم نسل پنجم (۵G) با این شرکت تایوانی، به هم پیوستند .
آغاز نوآوری خدمات ۵G با استریم
Lee pill jai، معاون رئیس ارشد اجرایی که ریاست گروه بازاریابی در KT را بر عهده دارد، گفت: نوآوری در خدمات ۵G با سرویس استریم گیم آغاز می شود. “KT با سرویس استریم گیم نسل پنجم (۵G) ، گرافیکی با کیفیت بالا و محیط بازی نوآورانه موبایل را ارائه میدهد.”
_ LG Uplus ارائه یک نسخه آزمایشی و رایگان از پلتفرم بازی ابری GeForce NOW Nvidia را برای کاربران برنامههای ۵G خود در ۴ سپتامبر با هدف راه اندازی سرویس رسمی در ژانویه آغاز کرد.
XCloud برنامه مشترک با مایکروسافت
_همچنین SK Telecom با مایکروسافت موافقت کرده است که برنامه آزمایشی پلتفرم بازی ابری را که تحت عنوان پروژه xCloud نامیده می شود، در کره اجرا کند.xCloud به کاربران این امکان را میدهد که از طریق یک اپلیکیشن گوشی هوشمند با کنسول بازی ویدیویی معروف مایکروسافت، ایکس باکس(Xbox)، بازی کنند. انتظار می رود سرویس رسمی سال آینده نیز راه اندازی شود.
براساس دادههای جمع آوری شده در ماه آوریل توسط IHS Markit ، مقیاس بازار بازیهای ابری در سال ۲۰۲۳ از ۳۸۷ میلیون دلار در سال گذشته به ۲٫۵ میلیارد دلار افزایش خواهد یافت.
فاطمه بختیاری