اپراتور تایلندی AIS به عنوان اولین اپراتور ارائه دهنده سرویس ۵G در کشور تایلند، از باند ۲۶۰۰ مگاهرتز،  که پروانه این باند را در ۲۱فوریه ۲۰۲۰ دریافت کرده است ، برای ارائه سرویس ۵G استفاده می کند.

این اپراتور بیشترین میزان پهنای باند در مزایده اخیر ۵G در تایلند را دریافت کرده است که شامل  یک مجوز باند ۷۰۰ مگاهرتز شامل  30پهنای باند،  10 مجوز باند ۲۶۰۰ مگاهرتز شامل ۱۰۰ مگاهرتز پهنای باند و ۱۲ مجوز در باند ۲۶ مگاهرتز شامل ۱۲۰۰ مگاهرتز پهنای باند را دریافت کرده است که در مجموع ۱۳۳۰ مگاهرتز پهنای باند در اختیار ایم اپراتور قرار دارد.

طبق اعلام مدیران این اپراتور مشترکین ۴G که دارای گوشی هوشمند منطبق با این باند هستند  که تعداد آن ها نزدیک به ۱۶ میلیون نفر نیز می رسد، می توانند بلافاصله از سرویس های ۵G با ۴۰۰% بهبود در سرعت دانلود استفاده کنند. به علاوه بیش از صدها سایت AIS با این باند فرکانسی منطبق هستند و آماده ارائه سرویس می باشند. گرچه مدیران اپراتور تأکید کردند که انطباق کامل ۵G برای توسعه اکوسیستم نیاز به همکاری تمامی بازیگران دارد.

به علاوه AIS  سرویس تماس بین المللی ۵G را برای کاربران سرویس های ۵G خود فراهم خواهد کرد که با اپراتور فیلیپینی Globe Telecom شروع خواهد شد.

AIS  برنامه دارد تا حدود ۳۸۰ میلیون دلار را برای گسترش شبکه ۵G در ۱۲ ماه آینده سرمایه گذاری کند. این اپراتور همچنین تضمین بانکی ۵۹۰ میلیون دلاری برای رگولاتوری تایلند ارائه کرده است.

AIS از ورتیکال ها و صنایع مختلف برای مشارکت در ایجاد و گسترش اکوسیستم و کاربردهای گوناگون دعوت به همکاری کرده است و برنامه ریزی های این اپراتور نه تنها برای حوزه های مشترکین تلفن همراه، بلکه برای وارد شدن به صنایع و ورتیکال های گوناگون نیز اعلام شده است.