کشاورزان استرالیا می­توانند اطلاعات آب و هوایی منطقه خود را از دستگاه­های سنجش باران پیشرفته که از شبکه ماهواره ­ای برای انتقال اطلاعات باران از راه دور استفاده می­کنند، دریافت کنند.

شرکت ارتباطات ماهواره ­ای استرالیا جنوبی Myriota و کمپانی  Goanna Ag مشارکت خود را برای ارائه راه حل ایجاد ارتباطی در “همه جا” را آغاز کرده ­اند و اعلام نمودند که سیستم­های نظارت از راه دور را در مقیاس و قیمت باور نکردنی ارائه می­دهند.

شبکه ماهواره ­ای اینترنت اشیا Myriota  داده­ های دستگاه­ های مختلف در مناطق دور افتاده بدون پوشش اینترنت یا تلفن همراه را فقط با استفاده از شبکه اینترنت اشیا ماهواره­ ای انتقال می­دهد.

Goanna Ag تعدادی از دستگاه ­های سنجش باران و دستگاه ­های کنترل مخزن آب را در مزارع استرالیا راه اندازی و تست کرده است که در مراحل پایانی قیمت گذاری و توزیع برای تجاری سازی هستند. این سیستم ها شامل سه سال اتصال ، مدیریت داده­ ها و دسترسی به برنامه­ ها به صورت استاندارد هستند.

مراحل آینده این پروژه شامل ارتقا عملکرد باران سنج­ ها می­باشد به طوریکه قادرند عملکرد هوشمندانه ­تری مانند پیش بینی آب و هوای خاص نقطه ایجاد شده توسط دفتر هواشناسی ، نقشه برداری بارش­های دانه­ ای و و پیش بینی اولیه عملکرد برای تخمین محصول دیم را ارائه دهند.

استفاده از هر قطره آب به عنوان عنصری گرانبها چالشی است که دهها سال است کشاورزان استرالیایی با آن دست و پنجه نرم می­کنند و چندین سال است که بحران خشکسالی گریبان­گیر کشاورزان این ناحیه شده است. در این راستا تام رینر ، مدیر توسعه تجارت Myriota اعلام کرده است : راه حل ارتباطی “همه جا” یک راهکار  ایده ­آل برای بهبود وضعیت کشاورزی در استرالیا است. در استفاده از ارتباطات زمینی که به سرمایه بالا و اولویت بندی جغرافیایی نیاز دارند ، “نقاط سیاه” وجود دارد که سبب از بین رفتن داده ها می­شود اما از طریق این همکاری با Goanna Ag ، ما توانستیم بر این چالش های هزینه و اتصال غلبه کنیم.

ماه گذشته ، Myriota نخستین استارتاپی بود که با آژانس فضایی استرالیا توافق نامه ­ای را امضا کرد، همچنین در ماه می نیز ، با هدف حفظ منابع آب جهانی ، با پلتفرم زیست محیطی مبتنی بر ابر Eagle.io اعلام همکاری نموده است.  این مشارکت راه حل­های نرم افزاری و تله متری جهانی را برای مسائل مربوط به مدیریت آب با مشارکت بازیگران کشاورزی و دولت های سراسر جهان ارائه می­دهد.