اپراتور SK-Telecom یک پرتال OpenAPI را برای اشتراک ­گذاری تکنولوژی­های جدید با شرکت­های کوچک و استارت­آپ­ها به وجود آورد.

این اپراتور API­های دپارتمان­های حوزه ICT وابسته به گروه SK را جمع ­آوری می­ کند و آن را با شرکت­های بیرون اپراتور به اشتراک می­ گذارد. در واقع هدف این اپراتور اشتراک ­گذاری APIهای واحدهای SK Broadband ، بخش C&C وابسته به گروه SK، SK Planet و غیره با شرکت­های بیرونی است تا از این طریق در ارائه سرویس­­های جدید ایجاد شده به کمک APIها، به مشتریان سهم زیادی داشته باشد.

در واقع APIها اجزای اصلی نرم افزار و سرویس­هایی هستند که به عنوان دارایی­های ارزشمند یک سازمان به حساب می­ آیند.

لازم به ذکر است که پرتال OpenAPI اپراتور SK-Telecom در حال حاضر حدود ۴۶ API را شامل می­شود که ۱۹ تا از این APIها برای خود اپراتور SK-Telecom است. از جمله APIهای اپراتور می­توان T-map، MEC و everyAir را نام برد.

درحالیکه تعداد ۱۳ تا از این APIها برای گروه SK Broadband است و پیش ­بینی‌های اپراتور حاکی از آن است که تعداد کل APIهای این پرتال تا پایان سال ۲۰۱۹ به ۸۵ افزایش یابد. همچنین اپراتور SK-Telecom برای آنکه دامنه فعالیت­های خود را در فضای دیجیتا­ل­سازی گسترش دهد، علاوه بر APIهایی که از دپارتمان خود، در اختیار توسعه­ دهندگان بیرونی قرار می­دهد، APIهای برخی سازمان­ها را هم جمع­ آوری می­کند.

مدل کسب و کاری این اپراتور به صورتی است که APIهایی که برای داخل اپراتور باشد را رایگان در اختیار بخش­‌های بیرونی قرار می­دهد ولی APIهای سازمان­های دیگری که در مجموعه خود دارد را طبق قراردادی که با آن بخش­ها بسته است در اختیار توسعه­ دهندگان بیرونی و استارت ­آپ­‌ها قرار می­دهد.