کمپانی ارتباطات ماهواره‌ای اروپایی یوتلست قصد دارد در راستای گسترش بازار اینترنت اشیاء در سراسر دنیا منظومه ای از ۲۵ نانو ماهواره به فضا ارسال کند. این پروژه ELO نام گرفته است.

دموی این پروژه در ابتدای سال میلادی آینده با ارسال ۴ ماهواره اجرایی خواهد شد. یوتلست اعلام کرده است که با اجرای کامل این پروژه تحول عظیمی در بخش حمل و نقل، نفت و گاز و کشاورزی که نیازمند اتصال میلیون ها دستگاه به یکدیگر هستند، ایجاد خواهد شد. این منظومه پوشش اینترنت اشیا جهانی را ارائه می‌دهد و بدین ترتیب اشیا فارغ از موقعیت مکانی ، می توانند به ارسال داده بپردازند.

به علاوه یوتلست قرارداد همکاری استراتژیکی را با اپراتور سیگفاکس که تاکنون در ۶۵ کشور شبکه باند باریک برای اینترنت اشیا راه اندازی کرده، امضا کرده است. قرار است که اپراتور سیگفاکس شبکه جهانی ایجاد شده در ELO را با شبکه زمینی خود یکپارچه کرده و به ارائه سرویس اینترنت اشیاء سراسری بپردازد.

یوتلست معتقد است که همکاری ایجاد شده با اپراتور سیگفاکس سبب ایجاد پوشش جهانی اینترنت اشیا از طریق هر دو شبکه زمینی و ماهواره ای خواهد شد و بدین ترتیب یوتلست به یک پتانسیل رشد بالقوه در چارچوب گسترش ارتباطات خود دست خواهد یافت.

این منظومه‌‍‌‌‌ا از نانوماهواره ها با ارسال ۴ سری از ماهواره ها که ELO ، ۱ و ۲ از شرکت Loft Orbital و ELO ، ۳و ۴ از شرکت Clyde Space خواهند بود، ایجاد خواهد شد. انتظار می‌رود که این ماهواره ها در فاصله زمانی بین ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۱ به فضا ارسال شوند. اگر ارسال اولیه موفقیت آمیز باشد، بقیه ماهواره ها تا رسیدن به تعداد ۲۵ عدد تا سال ۲۰۲۲ به فضا پرتاب خواهند شد.