استارتاپ هلندی Hiber اعلام کرده است که سرویس IoT با استفاده از نانو ماهواره را به صورت زنده رو نمایی کرده است. این سرویس ارائه دهنده ارتباطات با توان و هزینه پایین برای مناطق دور دست و در حال توسعه است.

مشتریان اولیه این سرویس  به صورت آزمایشی، از خدمات اینترنت اشیاء end-to-end  در مناطقی که از کمبود ارتباطات رنج می برند، استفاده خواهند کرد.

این استارتاپ اعلام کرده است با ارائه سرویس ارتباطی به افراد و سازمان ها، انتقال داده ایمن در مناطق دور از دسترس و با قیمت ماهیانه کمتر از ۱ دلار برای هر دستگاه ایجاد می شود.

تاکنون بیش از ۷۰ مشتری در بخش های دولتی، محیط زیست، حمل و نقل، کشاورزی و معدن قرارداد اولیه برای دریافت این سرویس را امضا کرده اند. این سرویس در ۹۰% مناطقی ارائه می شود که تاکنون سرویس ارتباطی نداشته‌اند. Hiber اعلام کرده است که هر صنعتی که در مناطق دور دست و در حال توسعه فعالیت می‌کند، می تواند از این شبکه بهره ببرد.

Hiber با ارائه سرویس ماهواره ای، در حال ایجاد یک فرصت ۱۰۰ میلیارد دلاری برای رشد بازار جهانی IoT است و این شبکه باعث گسترش پروژه‌هایی خواهد شد که سبب بهبود زندگی مردم شده و تاثیر مثبتی بر روی محیط زیست نیز خواهد گذاشت.

دبیرخانه ایران دیجیتال، در دومین دوره “هفته دیجیتال ایران”، به بررسی موضوعات مربوط به اینترنت اشیا در دو حوزه کشاورزی هوشمند و هوشمندسازی مصرف انرژی، با حضور مدیران، کارشناسان و صاحب‌نظران این دو حوزه پرداخته است. علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام، می‌توانند به لینک http://digitalweek.ir/ مراجعه نمایند.