اپراتور Ooredoo قطر در راستای مدرن سازی شبکه مخابراتی خود، تکنولوژی به اشتراک گذاری فرکانس را در شهر دوحه راه اندازی کرده است. این اپراتور ادعا می کند که استفاده از این تکنولوژی برای اولین بار در خاورمیانه  و برای سومین بار در دنیا اجرایی شده است.

اپراتور   Ooredooبه عنوان اولین اپراتور در دنیا شبکه ۵G را به صورت تجاری در سال ۲۰۱۸ راه اندازی کرده و کاربردهای ۵G را در ۲۰۱۹تست کرده است و با استفاده از تکنولوژی متحول کننده اریکسون همچنان روند پیشگامی خود در پیاده سازی شبکه  5Gرا دنبال می کند.

استفاده از تکنولوژی به اشتراک گذاری فرکانس سبب می شود که ترافیک ۵G و ۴G به صورت همزمان در یک باند فرکانسی و در یک سخت افزاری رادیویی با استفاده از آپدیت نرم افزاری قابل انتقال باشد که به صورت دینامیک به تخصیص فرکانس براساس نیاز کاربران در زمانی کمتر از یک میلی ثانیه می پردازد. سیستم به اشتراک گذاری دینامیک اریکسون بهترین راه اقتصادی برای پیاده سازی شبکه ۵G در باندهای فرکانسی موجود است که سبب پوشش دهی گسترده ۵G شده و بهره وری طیفی مناسب تر و عملکرد کاربری بهتر را ارائه خواهد داد. بدین ترتیب کاربران شبکه ۴G به راحتی می توانند بدون re-farm شبکه از تکنولوژی جدید استفاده کنند.

این اپراتور اضافه کرده است که پیشرفت شبکه ۵G سبب تسریع روند تحول دیجیتال صنایع شده و بدین ترتیب فرصت های جدید خلق شده و سبب اجرا و پیاده سازی تکنولوژی های پیشرفته و جدید می شود. به علاوه تجربه های کاربری بسیار بهبود پیدا می کند که به دلیل  ارائه سرویسی با سرعت بالاتر و  ظرفیت بالاتر است. از دیدگاه عملیاتی، مشارکت با اریکسون سبب مدیریت بهتر ترافیک داده برای این اپراتور شده و به علاوه سبب ساده‌سازی فرآیندهای شبکه می‌شود.