تیم مدیریت مجموعه Google Cloud تصمیم گرفته است تلاش‌های خود را بر روی تعدادی از ورتیکال‌ها مانند مراقبت‌های بهداشتی و پزشکی، واحد تولیدی، خدمات مالی، انرژی متمرکز کند.

حوزه خرده فروشی نیز از مدت‌ها قبل برای این شرکت یک بازار رو به رشد بوده است‌، به خصوص زمانی که رقبای آمازون به دنبال اجرای خدمات خود بر روی ابرهایی هستند که AWS نیستند و مستقلا در حال پیاده‌سازی خدمات خود روی سایر ارائه‌دهندگان ابری دنیا هستند.

بنابراین شاید جای تعجب نباشد که Google امروز از ۲۰۲۰ NFR که یکی از بزرگترین رویدادهای خرده فروشی است استفاده کرده است. گوگل از این رویداد برای به روزرسانی و معرفی تعدادی از خدمات خود مختص خرده فروشان استفاده کرد.

لازم به ذکر است گوگل امروزه برای واحدهای خرده فروشی پرتالی با نام Google Cloud API را ایجاد کرده است که این پرتال توسط وندور ارائه دهنده پلتفرم API با نام Apigee برای بخش ابری گوگل توانمند شده است. به طور خاص این سلوشن برای خرده فروشانی که می‌خواهند عملیات و زیرساخت‌های فروشگاه خود را مدرنیزه کنند، طراحی شده است.

همچنین در این بخش موتور Google Cloud Search  وجود دارد که توسط موتور جستجوی Google پشتیبانی می‌شود و به خرده‌فروشان کمک می‌کند تا به نتایج متناسب با نیازهای خود در سرچ محصول مورد نظر خود دست پیدا کنند.

ایده اصلی در اینجا این است که به فروشندگان کمک کنند تا از بستر Big-data شرکت Google برای ساخت مدلهای شخصی‌سازی‌شده برای شرکت‌های مختلف استفاده کنند تا شرکت‌ها با این سلوشن‌های کاملا هماهنگ با خواسته‌شان به مشتریان خود نزدیک‌تر شوند.

لازم به ذکر است گوگل با برنامه‌های جدید خود سعی در این دارد که به عنوان دومین ارائه دهنده سرویس ابری دنیا شناخته شود. گوگل برای این هدف در نظر دارد بزرگترین شرکت‌های دنیا را که کماکان به دنبال راه‌حل‌های ابری شخصی‌سازی شده و خاص خود هستند، سمت خود جذب کند و از این طریق در ارائه سلوشن‌های هوشمندانه و خاص، یوس‌کیس‌های بیشتری داشته باشد.