تاثیرتحول دیجیتال در خدمات مالی و پرداخت دیجیتال

تحول دیجیتال و تغییراتی که در دنیای پیرامون ما در حال شکل گرفتن است در حال تسری به همه حوزه هاست و خدمات مالی و بانکی از این دسته مستثنی نیستند بطوری که اپراتورهای پیشرو خدمات و سرویس های جدید در زمینه پرداخت دیجیتال به مشتریان ارایه می دهند.

Waircard شرکتی نوآور در ارایه تکنولوژی های جدید

در همین راستا مدتی است Waircard به عنوان یک شرکت نوآور جهانی در زمینه ارائه تکنولوژی‌های جدید حوزه پرداخت دیجیتال، با اپراتور Orange در کشور رومانی  اغاز به همکاری کرده است. Waircard از لحاظ تکنیکی و فنی به این اپراتور در ارائه سرویس‌های نوآورانه مالی و پرداخت دیجیتال کمک می کندبطوری که در ارائه سولوشن‌های جدید مختص فضای پرداخت دیجیتال، اپراتور Orange را توانمند کرده است.

با اپلیکیشن Orange cash  پلتفرمی برای پرداخت دیجیتال

این اپراتور در حال حاضر یک اپلیکیشن به نام Orange cash برای مشتریان خود فراهم کرده است که به کمک آن می‌توان کارت‌های اعتباری مجازی از اپلیکیشن دریافت کرد و کلیه پرداخت‌ها را بصورت دیجیتال از فروشگاه‌های مختلف و از طریق کیف پول موبایلی انجام داد. لازم به ذکر است در این پلتفرم در هر لحظه یک کارت اعتباری با کدی منحصر به فرد ایجاد می‌شود که کاربر می‌تواند برای ایجاد امنیت آن را قفل کند.

اپلیکیشنی با بیش از ۵۰۰ هزار کاربر

با گذشت ۲ سال از این همکاری تعداد کاربران این سرویس اپراتور به حدود ۵۰۰۰۰۰ نفر رسید. با این سلوشن کاربران اپراتور به راحتی می‌توانند انتقال پول را با استفاده از گوشی موبایل خود انجام دهند و قبوض مصرف انرژی را پرداخت کنند. در این سلوشن کاربر به جای اینکه مدام درگیر ارائه مشخصات بانکی خود اعم از شماره کارت و cv و رمز دوم و غیره باشد، اپراتور نقش بانک را برای کاربر بازی می‌کند.

پرداخت و خرید بر روی درگاه اپراتور

این روش پرداخت دیجیتالی کمک می‌کند کاربران از تمامی فروشگاه‌های آنلاینی که انتخاب می‌کنند، با درگاه اپراتور خرید کنند. در این راهکار اپراتور برای کاربران در هر لحظه می‌تواند کارت های اعتباری مجازی با شماره کارت مشخص ایجاد کند و کاربر تنها با انتخاب درگاه پرداخت اپراتور هزینه محصول مورد نظر خود را از کیف پول موبایل خود پرداخت کند.

بهره مندی کاربران از قابلیت  NFC  در اپلیکیشن Orange cash

اپراتور Orange همچنین در این اپلیکیشن قابلیت NFC را هم ساپورت می‌کند. در صورتی که سیم کارت اپراتور را داشته باشیم و از ترمینال‌هایی که NFC را ساپورت می‌کنند گوشی موبایل را بکشیم این گوشی نقش کارت بانکی را ایفا می‌کند. در واقع به کمک این سلوشن، کاربران Orange می‌توانند از گوشی خود و همچنین ساعت هوشمند خود کلیه پرداخت‌ها را انجام دهند. لازم به ذکر است در تمامی این روش‌ها کاربران از طریق سیم کارت خود احراز هویت می‌شوند و نیازی به ارائه اطلاعات کارت بانکی نیست.

پرداخت دیجیتال⸵ حوزه ای جذاب برای اپراتورها

این مساله یکی از مصادیق شکل‌گیری تحول دیجیتال است که از نظر بهبود تجربه کاربر تاثیر بسزایی بر وفاداری یک کاربر دارد. امروز بزرگترین اپراتورهای دنیا به نحوی در صنعت بانکی و پرداخت دیجیتال ورود پیدا کردند چون حوزه پرداخت به عنوان صنعتی با گردش مالی فراوان بیشترین تاثیر را در رشد چرخه اقتصاد کشور دارد و با دیجیتال شدن حوزه پرداخت علاوه بر تعریف سرویس ها و خدمات بیشتر متناسب با نیاز مشتریان می توان این روند گردش مالی را تسهیل و افزایش داد.