تکنولوژی اینترنت اشیاء به عنوان یکی از مهم‌ترین بحث‌های روز دنیا، به سرعت مسیر تکاملی خود را سپری می‌کند و میلیون‌ها دستگاه مختلف با کانکت شدن به شبکه سلولی، یک خدمت کلیدی را تحت اینترنت ارائه می‌کنند. در بین کاربردهای عظیمی که این حوزه از تکنولوژی دارد، ردیاب حیوانات خانگی و چمدان و مینی ردیاب برای کلیدها و لپتاب‌ها، جزو دیوایس‌های پرکاربرد برای مشتریان است و اپراتور وودافون در این حوزه از ۳ دیوایس ردیاب خود رونمایی کرده است.

لازم به ذکر است این اپراتور یک پرتال تحت عنوان V by Vodafone دارد که در آن مجموعه ای از سرویس‌های IoT متنوع خود را ارائه می‌کند. در حال حاضر این سه محصول جدید هم به پرتال ردیاب‌های اپراتور اضافه شده است.

دستگاه‌های جدید همه ردیاب‌های GPS هستند و به صورت ردیاب ‘V-Pet tracker by Vodafone’ برای حیوانات خانگی و ردیاب ‘V-Bag tracker by Vodafone’ برای ردیابی کیف و چمدان‌ها و یک ردیاب کوچک که برای ردیابی مواردی مانند لپ تاپ، کلید که با نام ‘V-Multi tracker by Vodafone’ نام گذاری می‌شوند.

 همچنین دیوایس TrackiSafe Mini دارای ۳۹ میلی متر عرض و ۱۲ میلی متر ارتفاع است و وزن آن نیز کمتر از ۲۰ گرم است و می تواند روی لپ تاپ، کلیدها یا اشیاء دیگری که غالبا گم می‌شوند، گیره بزنید و از این طریق از دیوایس‌های خود در برابر خطر دستبرد محافظت کنید.

ردیاب جدید V-pet ضد آب است و صاحبان حیوانات خانگی می توانند “مناطق امن” را مشخص کرده و هنگامی که یک حیوان خانگی در خارج از منطقه گریخته است، به صاحبان از طریق این دیوایس هشدار داده شود.

ردیاب جدید، V-Bag برای ردیابی چمدان مشتری است. این دستگاه دارای سنسورهای نوری و ردیاب GPS است و همچنین صاحب چمدان می‌تواند “مناطق امن” را از جمله  هتل  و محل سکونت خود تعیین کند و در صورت خروج از منطقه امن تعیین شده، به کاربر هشدار داده می‌شود. همچنین در هر جایی که سیگنال شبکه وودافون و پوشش GPS وجود داشته باشد، می توان چمدان را ردیابی کرد.