اپراتورهای موبایل دنیا همچنان به دنبال پیدا کردن یوس کیس‌های متنوع برای ۵G هستند و یکی از مواردی که به آن توجه ویژه دارند سرویس‌های حوزه سرگرمی است.

اپراتور SK-Telecom از جمله اپراتورهایی است که به شدت در حوزهAR&VR  5G عمیق شده است. یکی از مواردی که این اپراتور در آن سهم به سزایی دارد، مسابقات E-SPORT کره جنوبی است که در این کشور طرفداران زیادی دارد. در واقع خدمات AR و VR با هدف ارائه یک تجربه واقعی‌تر و همهجانبه‌تر هنگام تماشای بازی‌های E-SPORT ارائه شده اند. اولین سرویس این اپراتور در کره جنوبی، “Jump AR” یک سرویس واقعیت افزوده است که یک “پورتال مجازی” را برای کاربران فراهم می‌کند تا به LoL Park که یک استادیوم E-SPORT در سئول است، دسترسی پیدا کنند. کاربران می‌توانند نمایی ۳۶۰ درجه از استادیوم E-SPORT را داشته باشند.

تکنولوژی دوم “LCK VR Live Broadcasting” است.

این تکنولوژی به کاربران امکان می‌دهد تا از طریق دوربین های ۳۶۰ درجه VR که در LoL Park نصب شده اند گیمرهای E-Sports را از نزدیک تماشا کنند.

همچنین “VR Replay” نوآوری سوم با VR است و سرویس جدیدی است که به کاربران اجازه می‌دهد صحنه‌های مبارزه را از منظر شخصیت درون بازی مشاهده کنند و حس کنند خودشان داخل محیط بازی و شخصیت قهرمان بازی هستند.

لازم به ذکر است، به همه اینها می‌توان از طریق بخش  SKT-5GX قسمت OTT اپراتور SK-Telecom دسترسی پیدا کرد و از خدمات ۵G کاملا جدید و نوآورانه این اپراتور بهره برد.

جئون جین سو، معاون رئیس جمهور و رئیس بخش خدمات GX5 اپراتور SK Telecom گفت : SK Telecom با فناوری‌های جدید همهجانبه ۵G، برادکستینگ محتوای ESPORTS را در کره جنوبی به بهترین نحو تحقق بخشیده است و اعلام کرده همچنان به ارائه خدمات ابتکاری ۵G برای ارائه تجربیات همهجانبه به مشتریان ادامه خواهد داد.