اپراتور وودافون با کمپانی DGIT که یک وندور نرم افزاری است، همکاری کرد تا بتواند تجربه کاربرانش را با کمک OpenAPIهای گروه Tmforum بهبود ببخشد. زیرا اپراتورهای موبایل در بازار بسیار رقابتی و در حال رشد امروز معتقدند، محوریت مشتری از هر زمان دیگری اهمیت بیشتری دارد.

امروزه اپراتورها می‌دانند که دستیابی به یک تجربه عالی مشتری برایشان فقط به ارائه سرویس یا محصول مورد نظر مشتری و پیش بینی سریع تغییرات نیازهای مشتریان مربوط نمی‌شود، بلکه تلاش برای ساده تر کردن فرآیند سفارش محصولات برای مشتریان از طریق واسطه‌ها را هم تحت پوشش قرار می‌دهد. مجموعه API Openهای گروه TMforum  با کمک به سازمان‌ها برای ایجاد سریع‌تر نوآوری‌ در محصولات خود، ادغام یکپارچه با شرکای جدید برای گسترش زنجیره ارزش خود، و تغییر رابط‌های کاربری برای بهبود تجربه بصری کاربر، این نیازها را برطرف می‌کند.

در سال ۲۰۱۷، DGIT از طریق پلتفرم quote-to-cash کمپانی Telflow، OpenAPIهای گروه Tmforum را برای تقویت پلتفرم جهانی و عمده فروشی وودافون نیوزیلند پیاده سازی کرده است. DGIT و Telflow برای ایجاد یک تجربه متفاوت برای مشتریان، در ارائه پلتفرم‌های نرم افزاری فعالیت می‌کنند و گروه Tmforum به عنوان یک نهاد استانداردسازی APIها به سادگی هرچه بیشتر این فرآیندها کمک می‌کند.

این پیاده سازی مشتریان و شرکای وودافون را قادر می‌سازد با پلتفرم عمده فروشی وودافون یکپارچه شوند وکمک می‌کند تا محصولات جدید را به سرعت از طریق کانال‌های دیجیتال متعدد راه اندازی کنند.

این اپراتور یک اپلیکیشن وب موبایل را برای سفارش محصول ایجاد کرده است که به پلت فرم Telflow وصل شده است و در این پلتفرم از چهار API مختلف گروه TM Forum استفاده شده است. این APIها شامل موارد زیر می‌شود.

  • Party management : به مشتریان این امکان را می‌دهد یک اکانت روی اپلیکشن موبایل نام برده ایجاد کنند.
  •  Product qualification : برای تعیین اینکه آیا مشتری واجد شرایط سفارش برای محصول است یا خیر.
  • Product ordering : جهت برقراری ارتباط با کاتالوگ برای باز یافتن محصولات پیشنهادی وودافون در پرتال خود و  ویژگی‌های محصول (مانند قیمت گذاری و آپشن‌های فنی) و الگوی ثبت سفارش محصول
  • Product inventory : برای معرفی سریع محصول جدید اپراتور در بخش موجودی اکتیو آن

در واقع APIها به عنوان عاملی برای چلبکی زیرساخت اپراتورها و شرکت‌های مختلف معرفی شدند، تا فرآیندهای سخت و پیچیده، راحت‌تر شود. فرض کنید در اپراتوری کانال‌های فروش، خرید، ثبت سفارش و … باهم سینک نباشند، چه اتفاقی خواهد افتاد؟ کاربر با یک فرآیند پیچیده رو برو خواهد بود و در نتیجه کاربر تجربه خوبی کسب نخواهد کرد و این چالش اپراتور را متحمل شکست می‌کند. اما در صورتی که کانال‌های مختلف ارتبطات با مشتریان به یکدیگر کانکت باشند، مشتری یک تجربه دیجیتالی را کسب می‌کند. APIها به عنوان رابط‌های نرم افزاری چابک به این ارتباط کمک می‌کنند.