اپراتور MTN چندی پیش برای توسعه اکوسیستم Open API در حوزه Mobile money و ارائه سرویس‌های جدید نوآورانه دیجیتال در همین حوزه، یک رویداد تحت عنوان Open API challenge برگزار کرد. در این چالش تعداد زیادی توسعه دهنده شرکت کردند و به آن‌هایی که در توسعه اپلیکیشن‌های نوآورانه ای که در آن از APIهای بخش پرداخت موبایلی اپراتور MTN استفاده کردند، جوایزی اهدا شد. این جوایز از طرف اپراتور MTN و شرکت اریکسون اهدا شد. اپراتور MTN به شرکت‌های نهاد ثالث دسترسی به پرتال APIهای پرداخت موبایلی را می‌دهد و به توسعه دهندگان فرصت داده است تا بدون نیاز به صرف هزینه در ساخت یک API جدید و نگهداری آن، راه حل‌هایی نوآورانه را برای حوزه تلکام ایجاد کنند. در این بین سه مبتکر از اوگاندا جوایز نقدی کسب ‌کردند و یک نفر به دفاتر اریکسون در سوئد سفر می‌کند.

در نوامبر ۲۰۱۸، MTN اوگاندا با تبدیل شدن به اولین شرکت مخابراتی در اوگاندا و در گروه MTN که به نهادهای ثالث دسترسی به رابط برنامه نویسی کیف پول موبایل خود را داده است، قدم در مسیر دیجیتالی شدن برداشته است. این اپراتور با اقدامی که باعث ایجاد نوآوری در جامعه توسعه دهندگان خواهد شد، جایگاه خود را بین توسعه‌دهندگان نخبه‌ای که قدم در راه دیجیتال‌سازی برداشته اند تثبیت کرده است. به این ترتیب، نوآوران جوان این فرصت را دارند که بدون اینکه از هزینه‌های ساخت یک API جدید و هزینه نگهداری آن رنج ببرند، بتوانند خود راه حل جدید ارائه دهند.

جوایز توسعه‌دهندگان در این رویداد به شرح زیر است :

تیم اول : ۲۵۰۰ دلار جایزه نقدی و یک سفر به دفاتر اریکسون در سوئد برای یکی از اعضای تیم

این تیم توانست یک پلتفرم آنلاین با تمرکز روی خرده‌فروشان آنلاین ایجاد کند که با دادن دسترسی به MTN Mobile Money برای انجام فرآیندهای پرداخت به آن‌ها در افزایش مشتریانشان تاثیر بسزایی داشت.

تیم دوم : ۲۰۰۰ دلار جایزه نقدی

این تیم توانست اپلیکیشنی را ایجاد کند که به دانش آموزان (یا کودکان) اجازه می‌دهد تا در هنگام دوری از سرپرست خود، امور مالی خود را به راحتی انجام و مدیریت کنند.

تیم سوم : ۱۵۰۰ دلار جایزه نقدی

این تیم توانست اپلیکیشنی را ایجاد کند که با استفاده از  MTN Mobile Money API امکان را برای تولید و خواندن کدهای QR فراهم می‌کند تا برای انجام فرایندهای تجاری و خرید وسایل مختلف در فروشگاه‌ها مورد استفاده قرار گیرد.