رگولاتوری آلمان برنامه ویژه‌ای را برای تخصیص طیف ۵G به صورت منطقه ای و برای کاربردهای محلی و صنعتی شروع کرده است. بدین ترتیب سازمان‌ها و کسب و کارهای خصوصی می توانند در خواست های خود مبنی بر استفاده از طیف خصوصی با شرایط در نظر گرفته شده را به رگولاتوری ارائه دهند. رگولاتوری به صورت خاص اشاره کرد که کاربران صنعتی می توانند از مزایا و پتانسیل شبکه ۵G بدون مراجعه به شبکه موبایل عمومی استفاده کنند.

کشور آلمان به عنوان یکی از پیشتازان ارائه شبکه ۵G خصوصی در دنیا شناخته شده است. فرکانس های محلی هم اکنون به کمپانی ها این امکان را می دهد که از روز اول شبکه را براساس نیازهای خود در اختیار داشته باشند.

مجوز طیف برای باند ۳۷۰۰-۳۸۰۰ مگاهرتز و محدوه پوشش دهی مشخص در دسترس بوده و برای کاربردهای نوآورانه در حوزه تجارت و صنعت ، کشاورزی و جنگلداری قابل استفاده است.

براساس گزارش های داده شده شرکت های خودروسازی در آلمان به دنبال پیاده سازی شبکه های ۵G خصوصی برای پیاده سازی ماشین های خودران تا سال ۲۰۲۱ هستند و شرکت های بزرگی مانند BMW از مدت ها قبل به دنبال اینجاد چنین شبکه‌ای بوده است.

هزینه تخصیص پهنای باند با توجه به میزان پهنای باند مورد نیاز، مدت زمان دریافت مجوز و محدوده منطقه مورد نیاز برای پوشش دهی شبکه مشخص می‌شود.

سمینار “تدوین نقشه راه گذار به ۵G” فرصتی است تا صاحب‌نظران، مدیران ارشد و فعالان حوزه ارتباطات به بررسی موضوع نسل پنجم شبکه‌های ارتباطی و تدوین نقشه راه، بپردازند. علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام، می‌توانند به لینک http://digitalweek.ir/ مراجعه نمایند.