رباتی مجهز به ۵G و هوش مصنوعی

اپراتور SK Telecom در کره جنوبی، با همکاری شرکت کره ای Omron Electronics ربات اتوماتیک مجهز به ۵G و هوش مصنوعی در راستای مقابله با ویروس کرونا را معرفی کرده است. این ربات هوشمند برای پاسخ دهی سیستماتیک و موثر در راستای مقابله با پاندمی کویید ۱۹ ارائه شده است.

قابلیت گشت زنی ربات مجهز به AI

این روبات که با استفاده از تکنولوژی‌های نوین مانند هوش مصنوعی، ۵G، IoT و سنسورهای مختلف کار می کند قابلیت گشت زنی در مناطق مختلف، رانندگی خودکار در راستای اجرای فعالیت ها و برنامه های مختلفی که به آن داده می شود، دارد.

قابلیت های کاربردی برای نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی

این ربات می تواند بدون تماس با افراد دمای بدن آن ها را اندازه گیری نموده ، بر فاصله های اجتماعی نظارت کرده و دستورالعمل ها و پروتکل های بهداشتی لازم را ارائه دهد و به علاوه سطوح را نیز ضد عفونی نماید.

رباتی ناظر بر رعایت فاصله گذاری فیزیکی

این ربات که از فناوری ۵G بهره مند است علاوه بر اینکه با استفاده از دوربین های حرارتی، دمای بدن افراد را چک کرده و افراد مشکوک به کرونا را شناسایی می کند همچنین می تواند مناطقی را که افراد در آن جمع می شوند شناسایی کرده و سپس به آن نزدیک شود و پیامی را برای یادآوری اهمیت عملکرد فاصله اجتماعی ارائه دهد.

ضدعفونی خودکار توسط ربات

علاوه بر این ، دستگاه با استفاده از دو اسپری ضد عفونی کننده و لامپ های ماوراء بنفش (UV) به طور خودکار ساختمان را ضد عفونی می کند. این ربات می تواند تنها  در۱۰ دقیقه ۳۳ متر مربع از مساحت سطح را ضدعفونی نماید. همچنین ضد عفونی کننده دستی را نیز در اختیار شما قرار می دهد.

منبع: