عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به مخالفت برخی از نمایندگان با تشکیل کمیسیون ویژه فضای مجازی و اقتصاد دیجیتال، طی گفتگویی اعلام کرد: فراکسیون فضای مجازی و اقتصادی دیجیتال را در مجلس تشکیل خواهیم داد.

ضرورت توسعه اقتصاد دیجیتال به ویژه در شرایط بحرانی ناشی از اپیدمی ویروس کرونا

محسن علیزاده ضمن اشاره به رد پیشنهاد تشکیل کمیسیون ویژه فضای مجازی و اقتصاد دیجیتال در مجلس، یادآور شد: توسعه اقتصاد دیجیتال به ویژه در شرایط بحرانی ناشی از اپیدمی ویروس کرونا ضروری است. رشد اقتصاد دیجیتال بر اقتصاد کشور تأثیر گسترده‌ای دارد بنابراین قوه مقننه برای کنترل و نظارت بر فضای مجازی و توسعه اقتصاد دیجیتال باید گام اساسی بردارد.

پیگیری برای تشکیل فراکسیون فضای مجازی و اقتصاد دیجیتال

علیزاده افزود: پس از مخالف برخی از نمایندگان مجلس با تشکیل کمیسیون ویژه، پیگیر تشکیل فراکسیون قوی فضای مجازی و اقتصاد دیجیتال در مجلس خواهیم بود. با توجه به اولویت های معیشتی و اقتصادی مجلس یازدهم این فراکسیون را می‌توان تشکیل داد و سپس در ادامه مسیر آن را به کمیسیون ویژه یا دائم تبدیل کرد.

بازارهای اقتصادی در حوزه دیجیتال در کشور توسعه یافته است

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه شرایط کشور به سمت بسط و توسعه فناوری اطلاعات رفته و بازارهای اقتصادی در حوزه دیجیتال توسعه یافته است، گفت: با تشکیل فراکسیون فضای مجازی، فناوری اطلاعات و اقتصاد دیجیتال می‌توانیم موضوعات مرتبط با این حوزه را پیگیری کنیم و مشورت‌های لازم را برای تصمیم‌گیری در حوزه تقنین و نظارت در اختیار کمیسیون‌های تخصصی قرار دهیم.

پتانسیل‌های اقتصاد دیجیتالی

وی همچنین با یادآوری اینکه اقتصاد دیجیتالی پتانسیل‌های بالقوه‌ای دارد که باتوجه به ظرفیت‌های موجود در کشور می‌تواند به فعلیت درآید، افزود: استفاده از ظرفیت فضای مجازی و فناوری اطلاعات در حوزه‌های فرهنگی و اقتصادی قطعا مورد نظر و توجه نمایندگان مجلس یازدهم است بر همین اساس فراکسیون فضای مجازی و اقتصاد دیجیتال بعد از تشکیل ضمن بررسی ابعاد مختلف این حوزه با کارشناسان و مسئولان دولتی و غیره جلساتی را جهت بررسی وضعیت موجود و ایده‌آل برگزار می‌کند.

منبع:

@DATIKAir