دولت محلی در ایالت ویکتوریای در جنوب شرقی استرالیا، برنامه ریزی لازم جهت حمایت مالی از توسعه شبکه اینترنت اشیا LoRaWAN  برای اتصال ۶۰۰ کیلومتر مربع زمین کشاورزی را نهایی کرده است.

دپارتمان کشاورزی , Agriculture Victoria، با همکاری اپراتور استرالیایی NNNCO، اقدام به ایجاد شبکه در ۴ منطقه برای ارائه پروژه آزمایشی IoT در مزارع (On-Farm IoT Trial) کرده است.

این پروژه شامل میلیون ها سنسور است که به شبکه LoRa متصل خواهند شد و اطلاعات لحظه ای از محصولات کشاورزی، دام و پارامترهای محلی در اختیار کشاورزان قرار خواهند داد. به علاوه این شبکه می تواند در سایر بخش های دولتی نیز مورد استفاده قرار گیرد.

پروژه On-Farm IoT Trial بخشی از پروژه ایالت ویکتوریا برای هوشمندسازی است که شامل ایجاد پوشش دهی موبایل بهتر، ارتباطات در خطوط راه آهن و ارائه WiFi همگانی است.

حمایت مالی دولت محلی از ایجاد شبکه LoRa ، یک گام بسیار مهم در ایجاد شبکه LPWAN در استرالیا به حساب می آید . دولت اعلام کرده است، این بودجه می کوشد تا اطمینان حاصل کند که عدم دسترسی به شبکه ، مانعی برای کشاورزان شرکت کننده در این پروژه نخواهد بود.

با گسترش این پروژه،  کشاورزان انتخاب های وسیعی از دستگاه ها و برنامه های کاربردی کشاورزی هوشمند شامل مدیریت و کنترل آبیاری ، و نظارت لحظه ای بر سلامت خاک و بارندگی ، حرکت گاوها ، دارایی های مزرعه ، ایمنی کارگران و سطح مخازن آب را در اختیار خواهند داشت.

 شبکه جدید در ایالت ویکتوریا سبب گسترش پوشش منطقه ای و شهری اپراتور NNNCo خواهد شد که شامل شبکه های منطقه ای است که با همکاری Goanna Ag برای پوشش دهی ۶۰ درصد از کمربند پنبه ای استرالیا ایجاد شده است.